ورود ثبت نام

مقالات

پلاسما تراپی و تاثیرات آن در کوچک کردن حجم بینی

نوع مقاله: رایگان

پلاسما حالت چهارم ماده و پلاسما تراپی نیز یک متد درمانی برای زیباسازی و جوان سازی پوست است که از طریق دستگاه پلاسما این درمان صورت میپذیرد . طبق تاییده سازمان غذا و داروی امریکا  fda   پلاسما میتواند اثرات بالینی مثبتی در بازسازی و جوانسازی پوست داشته باشد  . امروزه از پلاسما تراپی  در مراکز زیبایی برای جوانسازی پوست و درمان انواع عارضه های پوستی به مانند درمان افتادگی پلک ، لیفت بینی ، درمان اسکار و کاهش نقاط قرمز پوست و ... استفاده میشود .

در این روش با استفاده از دستگاه پلاسما نقاط ریزی بر روی پوست سوزانده میشود که منجر به تبخیر لایه های زیرین پوست شده و در نتیجه به لیفت شدن پوست در نواحی اعمالی می انجامد . این روش کاملا غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراجی بوده و استرس های ناشی از عمل جراحی را نیز ندارد و هزینه های انجام این درمان نیز بسیار کمتر از جراحی های زیبایی است .

از دیگر مزایای استفاده از پلاسما تراپی را میتوان به لیفت صورت ، رفع افتادگی های پوست در نقاط مختلف بدن ، لیفت و جمع کردن بینی ، سفت کردن بافت پوستی شل شده ، رفع جای جوش و قرمزی های موجود در پوست ، از بین بردن خال های پوستی ، زگیل و اسکار ، لیفت پلک ، افزایش درخشندگی و رنگ پوست ، و درمان چین و چروک و... را نام برد .

دستگاه پلاسما شرکت دانش بنیان اکسون

کوچک کردن حجم بینی بدون عمل جراحی

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که میخواهند عمل زیبایی بینی را انجام دهند  ترس از عوارض جانبی عمل های زیبایی و عواقبی است که گاها این عمل ها بر جای میگذارند. مشکلات حاد تنفسی ، اخلال در روند خواب ، نارضایتی از فرم بینی بعد از عمل و   بسیاری از مشکلات دیگر از عوارض این گونه عمل ها هستند . یکی از کاربرد های گسترده پلاسما تراپی که اقبال خوبی نیز از آن میشود  لیفت و کوچک کردن حجم بینی توسط پلاسما و  بدون نیاز به عمل جراحی است . دراین روش نقاط ریز ولی در سطح عمیقی نسبت به ظاهر خود  بر روی بینی توسط پلاسما سوزانده میشود .دمای پسلاما تراپی بالا اما فشار آن بسیار کم است که این امر سبب میشود حرارت زیادی درحین اعمال به پوست منتقل نشود. پلاسما با ایجاد یک قوس الکتریکی در بافت باعث تصعید شدن (تبدیل جامد به بخار) پوست میشود که فرایند لیفت و کوچک شدن بینی از این طریق صورت میگیرد . نتایج درمانی بعد از پلاسما تراپی بر روی پوست به سرعت آشکار و با گذشت زمان نیز این بهبودی افزایش می یابد . دوام این متد زیبایی برای استفاده در افرادی که از سن رشد عبور کرده اند تقریبا میتوان گفت که دائمی است و همچنین برای کسانی که در سن رشد میباشند با تکنیک های که پزشک معالج در هنگام اعمال این روش بر روی بینی ایجاد میکند میتوان اثرات درمانی را دو تا سه سال افزایش داد که بعد از کامل شدن روند رشد و انجام یک جلسه پلاسما تراپی دیگر میتوان به اثرات دائمی برای این سنین نیز رسید . با توجه به شیوه درمانی پلاسما تراپی این روش مناسب کسانی است که بینی گوشتی دارند و کسانی که بینی استخوانی دارند مناسب انجام پلاسما تراپی نیستند. توصیه میشود تا چند ماه بعد از انجام پلاسما تراپی با کرم ضد افتاب محل درمان از تابش خورشید نگهداری شود .

دستگاه پلاسما شرکت دانش بنیان اکسون

پلاسما تراپی از روش های مدرن مورد استفاده در مراکز زیبایی در جهان محسوب میشود که احتیاج افراد را به عمل های جراحی برطرف میسازد. این روش زیبایی شاید به اندازه جراحی های سنگین زیبایی در کاهش حجم بینی اثرات کاهشی در حجم بینی  نداشته باشد اما کاملا غیر تهاجمی و بدون غوارض جانبی است که تاییده های fda را نیز کسب کرذه است  که این یکی از مزیت های بزرگ این روش نسبت به جراجی های زیبایی محسوب میشود که بازخورد های بسیار خوبی را نیز  از پلاسما تراپی از افراد که این روش زیبایی را انتخاب کرده اند دریافت شده است .

موارد منع استفاده از روش پلاسما تراپی

  • زنان باردار ، بیماران مبتلا به صرع و افرادی که  دستگاه های تنظیم ضربان قلب در بدن آنها به کار رفته است مجاز به استفاده از پلاسماتراپی نیستند .
  • قبل از انجام پلاسماتراپی از  مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده ی خون و بعد از انجام آن نیز از  استفاده از مواد آرایشی در ناحیه پلاسما شده خودداری شود .

مقاالت مرتبط:

پلاسما تراپی چیست ؟