ورود ثبت نام

مقالات

هزینه شاک ویو تراپی

نوع مقاله: رایگان

شاک ویو تراپی 

شاک ویو تراپی از متد های درمانی فیزیوتراپی است که جهت درمان بیماری های عضلانی و اسکلتی به کار میرود ، شیوه درمانی شاک ویو تراپی به گونه ای است که  نیاز متخصصان درمانی را به عمل های جراحی مرتفع میسازد ، این متد درمانی در درمان بسیاری از عارضه ها از جمله خارپاشنه ، آرتروز ، تنیس البو، بورسیت لگن یا سندروم درد تروکانتر بزرگ ، ضایعه تاندون آشیل ، مایوفاشیال و کمک به ترمیم استخوان و... تاثیرگذار است و متخصصین فیزیوتراپی پس از انجام بررسی های بالینی و بررسی نتایج تصویر برداری های پزشکی ، تصمیم به درمان با استفاده از  شاک ویو تراپی میگیرند .

روش درمانی شاک ویو تراپی به اصطلاح عام یک روش درمان سرپایی است که در آن نیازی به عمل های جراحی توسط متخصص نیست  و درمان از طریق امواح صوتی و تحریک بافت های آسیب دیده صورت میپذیرد .این امواج زمینه را جهت بهبود درد های عضلانی و اسکلتی بیمار از طریق تحریک فرایند های طبیعی بدن او فراهم می آورند که از آن میتوان به افزایش شریانات خونی ، افزایش اکسیژن رسانی ، تحریک تولید کلاژن ، افزایش متابولیسم سلولی ،  آزاد کردن نقاط ماشه ای و کم کردن فیبروبلاست های کلسیم اشاره داشت

این امواج از طریق اپلیکاتور دستگاه از طریق سطح پوست و بر بافت های که در آنها احساس درد وجود دارد منتقل میشود  که زمینه ساز کاهش درد های عضلانی و اسکلتی را فراهم میاورد . تحریکاتی که از طریق شاک ویو تراپی در بافت های آسیب دیده اعمال میشود سبب افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی شده که به تسریع درمان و کاهش درد و التهاب منجر میشود . بازخورد های  مثبت دریافت شده از بیماران پس از طی چند جلسه شاک ویو تراپی در حدود هشتاد درصد و پنج درصد است که طی آن  کاهش درد و کاهش التهاب  را مشاهده کرده اند .این نتیایج درمانی به بازگشت سریع تر آنها به انجام فعالیت های عادی روزمره منجر شده  است .

دستگاه شاک ویو شرکت دانش بنیان اکسون 

شاک ویو تراپی در چه بیماری های مورد استفاده قرار میگیرد؟

از کاربرد های درمانی شاک ویو میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • کمک  به درمان خار پاشنه
  • کمک به درمان تنیس البو
  • درمان بورسیت لگن 
  • درمان درد لبه تحتانی کشکک زانو ؛ زانودرد
  • کمک به درمان ضایعه تاندون آشیل 
  • کمک به درمان سندروم درد مایوفاشیال
  • کمک به ترمیم و بهبود وضعیت استخوان
  • سندرم پریفورمیس
  • سندرم استرس تیبیا
  • سندرم اصطکاک ایلیوتیبیال
  • کاهش اسپاسم عضلانی

عوارض شاک ویو تراپی

به طور معمول شاک ویو تراپی عوارض جانبی به خصوص و حادی را ندارد تنها در مواردی احساس سوزش ، درد و کمی بی حسی در منطقه اعمال شده از طرف بیمار گزارش میشود که پس از چند روز به طور کامل مرتفع می گردد . امواج ساطع شده از این تکنولوژی در محدوده غیر تهاجمی برای بدن انسان  فعالیت میکند از این رو درمانی با کمترین عوارض جانبی را ارائه می دهد .

نکاتی که بعد از انجام درمان باید رعایت کرد

توصیه میشود که پس از انجام شاک ویو تراپی برای کامل شدن روند درمان و بازسازی بهتر بافت های آسیب دیده مدت زمان مشخصی را به استراحت کامل بپردازید و از انجام حرکات سنگین ورزشی  که فشار بر عضلات و بافت های بدن وارد میکنند خودداری کنید

پس از انجام جلسات شاک ویو تراپی اگر درد زیادی داشتید میتوانید از قرص های مسکن و کاهش درد استفاده کنید  اما باید توجه داشته باشید که استفاده از قرص های ضد التهاب و استفاده از یخ برای تسکین درد روند درمان را کند کرده و با اخلال مواجه میکند .

هزینه شاک ویو تراپی

هزینه درمانی شاک ویو تراپی و درمان از  طریق این تکنولوژی  بسته به تعداد جلسات و زمان کار بر روی ناحیه آسیب دیده متغیر است.  با این حال  تعرفه  خدمات فیزیوتراپی در بخش خصوصی در سال 98 به شرح زیر  توسط انجمن فیزیوتراپی ایران تصویب گردیده است ؛ ضریب k  تعرفه خدمات سلامت در بخش خصوصی برای جزء حرفه ای معادل 216000 ریال و جزء فنی 27700 ریال تعیین شده است . 

کد درمان شرح درمان ضریب کد مبلغ (ریال) توضیحات
۹۰۱۶۴۶  دیاترمی ۰/۸ ۲۰۳,۳۰۰ هرجلسه/هرناحیه
 ۹۰۱۶۶۲  تمرین درمانی  ۱.۳  ۲۸۰,۸۰۰  هرجلسه
 ۹۰۱۶۲۵  لیزر کم توان  ۱  ۲۵۸,۷۰۰  هر جلسه/هر ناحیه 
 ۹۰۱۶۲۵  CPM  ۱  ۲۵۸,۷۰۰  هر جلسه/هر ناحیه
 ۹۰۱۶۶۵  لیزر پر توان  ۴   ۹۸۶,۰۰۰  هر جلسه/هر ناحیه
 ۹۰۱۶۸۰  مگنت  ۳  ۷۰۹,۰۰۰  هرجلسه
 ۹۰۱۷۶۰  درای نیلدینگ  ۱.۲  ۲۸۳,۶۰۰  هرجلسه
 ۹۰۱۷۶۵  درای نیلدینگ با تحریک الکتریکی   ۱.۵  ۳۵۴,۵۰۰  هرجلسه
 ۹۰۱۶۹۰  تیپینگ  ۲.۲  ۵۰۵,۷۰۰  هر جلسه/هر ناحیه
۹۰۱۶۶۲ ماساژ ۱.۳ ۲۸۰,۸۰۰ هرجلسه
۹۰۱۶۷۷ whole body vibration ۱.۷۵ ۴۳۹,۰۰۰ هرجلسه
۹۰۱۶۷۰ شاک ویو  ۴.۵ ۱,۱۲۴,۵۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
۹۰۰۱۳۰ آموزش بیوفیدبک با هر روشی  ۵ ۱,۲۰۲,۰۰۰ هرجلسه
۹۰۰۱۳۵ بیوفیدبک اسفنگتر اداری یا مقعدی شامل EMG و یا مانو متری ۶.۵ ۱,۵۲۶,۰۰۰ هرجلسه
۹۰۰۱۳۷ نوروفیدبک ۶.۵ ۱,۵۲۶,۰۰۰ هرجلسه
۹۰۱۶۶۲ تکنیک های درمانی دستی ۱.۳ ۲۸۰,۸۰۰ هرجلسه