ورود ثبت نام

مقالات

شاک ویو تراپی و درمان اختلال نعوظ

نوع مقاله: رایگان

اختلال نعوظ چیست ؟

در زمینه اختلالات نعوظ ما دو بیماری عمده را داریم ؛ یکی در اصل عدم اتفاق افتادن نعوظ است که آلت سفت و یا به اندازه کافی سفت نمی‌شود و یکی پریاپیسم است که آلت سفت می‌شود و دیگر به حالت شل در نمی آید ، یعنی عدم برگشت خون و خون مرتب در آن حالت جمع میشود ، در حالت دوم که به اصطلاح پریاپیسم می‎‌گویند طبیعتا مراجعه به پزشک نیاز خواهد بود .در مورد اینکه چرا آلت تناسلی سفت و یا به اندازه کافی سفت نیست نمیشود و اختلال نعوظ اتفاق می افتد  چند عامل می‌توانند باعث این قضیه شوند که دو عامل بسیار عمده دارد که یکی دیابت و یکی هم مشکلاتی که در سیستم عروقی اتفاق می افتد .

اگر بر فرض را بر این بگذاریم که سیستم عصبی آلت نتواند عدم برگشت خون را هدایت کند نتواند بسته شدن رگ های خونی را هدایت کند طبیعتا خون خیلی زیادی می آید و در عین حال برمیگردد پس بنابراین سفت شدنی اتفاق نمی افتد .

بافت سفنجی سفت نخواهند شد . و یا اینکه در حالت دوم ممکن است که اصلا خون کافی وارد آلت تناسلی نشود که در این حالت هم سفت شدن اتفاق نمی افتد

در مورد اول که مربوط به سیستم عصبی است بیشترین عاملی که تاثیر گذار است دیابت میباشد، میتوان گفت 35 تا 75 درصد  از مردان دیابتی حتی در شرایطی که درمان مناسبی نیز برایشان صورت گرفته باشد باز با اختلال نعوظ مواجه هستند ، مورد دیگری که وجود دارد این است مردان دیابتی 10 تا 15 سال زودتر از دیگران دچار اختلال نعوظ میشوند به این دلیل که به هر صورت اختلال نعوظ در هر سنی برای یک مرد اتفاق می افتد ولی مردان دیابتی زودتر دچار آن می‌شوند .

نکته بعدی این است که مردان دیابتی بالای 70 سال تا  90درصد اختلال نعوظ دارند .

مجموعه تاثیرات دیابت روی عصب ، روی رگ و روی ماهیچه های که در اصل هدایت سیستم تناسلی را بر عهده دارند همه این موارد باعث میشود که دیابت اختلال نعوظ دهد .

درمان اختلال نعوظ

  • در چنین مواردی میشود از یکسری داروها مثل سیلدنافیل و یا داروهای که در بازار تحت عنوان او تی سی در اختیار مردم قرار میگیرد استفاده کرد اما آن نکته احتیاطی که خیلی باید جدی گرفت این قضیه است که تمامی افراد دیابتی در معرض اختلالت قلبی و عروقی هم هستند و یکی از عوارض بسیار شایع داروهای مثل سیلدنافیل  افزایش فشار خون و مشکلات قلبی و عروقی است پس بهتر است که این داروها با احتیاط و یا دست کم با توصیه پزشک مصرف شود.
  • در بعضی موارد با تزریق دارو به پایه ی آلت تناسلی کاری میکنند که نعوظ به صورت کامل اتفاق بی افتد. در یک فرد دیابتی ،
  • میتوان از خلاء استفاده کرد که شناخته شده ترین روشی است که از طریق مختلف تبلیغ میشود .
  • میتوان از ابراز انقباض وردیدی استفاده کرد و یا سکس تراپی را به افرادی که دچار دیابت یا اختلال نعوظ هستند پیشنهاد داد

اختلالات عروقی که باعث این عارضه میشوند یک نکته خیلی مهم در آنها وجود دارد ، درست است که اختلال نعوظ خیلی مرد را تحت فشار قرار می‌دهد و یا اینکه حس خیلی بدی را به او منتقل میکند و حتی ممکن است که فرد خجالت بکشد که بخواهد به جایی مراجعه کند اما یک هشدار بسیار بسیار مهم این است که اگر کسی اختلال نعوظ دارد حتما میبایست شرایط قلبی و عروقش بررسی شود ، یعنی احتمال خیلی قوی وجود دارد که شروع تصلب شرایین در فرد گردد.

دلایل ایجاد اختلال نعوظ

  • بیماری عروقی کورنر میتواند همراه با اختلال نعوظ وجود داشته باشد
  • افزایش فشار خون ممکنه وجود داشته باشه و هنوز تشخیص داده نشده باشد ،
  • دیابت نقش بسیار مهمی در ایجاد این اختلال دارد
  • کسترول بد یا ال دی ال افزایش خیلی زیادی داشته باشد که موضوع باعث ایجاد اختلال نعوظ میتواند شود
  • چاقی مفرط
  • مصرف دخانیات

یکسری بیماری های دیگری هم به مانند ؛ نشست مویرگی ، بیماری پیرونیم و یا بیماری های که در کنار بیماری های اضطرابی باعث اختلال عملکرد عروقی میشوند هم میتوانند باعث اختلال نعوظ شوند .

گریزی بر تصلب شرایین ؛ اگر کسی بر اثر ماجرای اختلال نعوظ خواست مسئله تصلب شرایین را پیگیری بکند فقط کافی است موارد زیر را در نظر داشته باشد؛

  • آیا در خانواده اش سابقه تصلب شرایین هست و یا خیر؟
  • آیا کلسترول بد در افراد خانواده بالا هست یا خیر؟
  • ایا خودش ممکن است که فشار خون داشته باشد یا نه؟

 

 ممکن که چاقی عاملی برای این قضیه باشد و در نهایت سندروم متابولیک به عنوان عارضه بسیار جدی عصر ماشینی ما است که باعث میشود در اصل سوخت و ساز بدن مشکل ایجاد شود .

 یکی از درمان های که  در درمان اختلالات نعوظ و تقویت نعوظ در مردان مورد استفاده قرار میگیرد روش شاک ویو تراپی است   .

دستگاه شاک ویو

دستگاه شاک ویو از جمله پیشرفته ترین تجهیزات الکتروتراپی موجود در مراکز درمانی و فیزیوتراپی است این دستگاه با ارسال امواج صوتی قدرتمند اثرات مکانیکی را بر بافت های عمیق بدن اعمال میکند که موجب افزایش گردش خون و افزایش خون رسانی به مناطق اعمال شده میگردد. از جمله بیماری های که با شاک ویو تحت درمان قرار میگیرند میتوان به موارد زیر اشاره داشت ؛

  • درمان خار پاشنه
  • درمان تنیس البو
  • تسریع در روند جوش خوردن استخوان
  • کاهش اسپاسم عضلانی
  • کمک به درمان درد های دنبالیچه و باسن
  • کمک به درمان بورسیت لگن یا سندروم درد تروکانتر بزرگ
  • کمک به درمان درد های کشکک زانو، سندروم درد مایوفاشیال

دستگاه شاک ویو تراپی

 

 

شاک ویو تراپی و درمان اختلال نعوظ

 

 ایجاد رگ های جدید به وسیله امواج صوتی با موفقیت اثبات شده است و حالا شاک ویو تراپی با استفاده از تجربیات موفق گذشته برای درمان ناتوانی جنسی مردان به کار گرفته شده است ، دستگاه کاملا با ارسال امواج  به ناحیه بدنه آلت عضلات را پر خون و تقویت میکند ، امواج شاک ویو باعث ایجاد شبکه خون رسانی جدید در ناحیه آلت شده و کمک میکند شما نعوظ بهتری داشته باشید ، درمان از طریق این دستگاه عوارض جانبی خاصی را ندارد ، با شاک ویو اعتماد به نفس لازم برای یک رابطه جنسی خوب را دارید