ورود ثبت نام

مقالات

چرا دستگاه کاور زن کفش حرارتی؟

نوع مقاله: رایگان

در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع دستگاه کاور زن بررسی های را انجام دهیم تا به علم و آگهی بیشتری نسبت به خریداری این دستگاه ها اقدام نمایید . امیداواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد . 

دستگاه کاور زن کفش حرارتی شرکت دانش بنیان اکسون 

 

معرفی اجمالی دستگاه‌‌های کاور زن کفش
دستگاه‌‌های کاور زن کفش به صورت جامع شامل سه دسته هستند:
1- دستگاه کاور زن کفش مکانیکی
2- دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک
3- دستگاه کاور زن کفش حرارتی


دستگاه کاور زن کفش مکانیکی:

دستگاه‌‌های کاور زن مکانیکی بدون نیاز به برق و باتری هستند و شامل دو نوع جعبه‌‌ای و ریلی می‌‌شوند. این دستگاه‌‌ها از کاورهای کفش دور کش استفاده می‌‌کنند که به صورت کشیده شده درون دستگاه قرار می‌‌گیرند.

دستگاه کاور زن کفش مکانیکی

دستگاه کاور زن کفش مکانیکی

 

ظرفیت دستگاه‌‌های کاور کفش مکانیکی بین 30 تا 50 لنگه کفش می‌‌باشد. به عبارتی دیگر، پس از 50 بار استفاده، نیاز به صرف زمان و انرژی برای جا زدن مجدد رول‌‌ها می‌‌باشد. ظرفیت کم و دشواری در جا زدن مجدد کاورها، عمده‌‌ترین دلایل عدم استقبال از دستگاه‌‌های کاور زن کفش مکانیکی، به خصوص در محل‌‌های پر تردد است. کاورهای این دستگاه‌‌ها گران بوده (هر لنگه کفش در حدود 1000 تومان) و به راحتی در دسترس نیست. استفاده از آن کمی سخت بوده و امکان در رفتن کاورها از جایگاه تعبیه‌‌شده وجود دارد. کاورهای دستگاه¬های کاور کفش مکانیکی هنگام جا افتادن از حالت استریل خارج می¬شوند و به دلیل تماس مداوم با محیط به هیچ عنوان استریل باقی نمی مانند. ارزان بودن این دستگاه‌‌ها مزیت اصلی آن‌‌ها است.
خلاصه معایب و مزایای دستگاه‌‌های کاور زن کفش مکانیکی:

 

معایب مزایا 
ظرفیت پایین  قیمت پایین 
ظاهر نامناسب  بدون نیاز به برق و باتری 
هزینه بالای کاور ها (هر لنگه کفش در حدود 1000 تومان )  
دسترسی سخت به کاور ها   
سخت بودن و زمان بر بودن جا زدن مجدد کاور ها   
کاور های مخرب محیط زیست   
شل شدن کش کاور ها   
نیاز به دقت در استفاده   
در رفتن کاور ها از جایگاه تعبیه شده  
ظاهر نهایی نامناسب کفش کاور شده   
خارج شدن از حالت استریل   
   

 

دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک:

دستگاه‌‌های کاور زن کفش اتوماتیک، نسخه پیشرفته از دستگاه‌‌های کاور زن کفش مکانیکی می‌‌باشند که مشکل جا زدن سخت و در رفتن کاور از جایگاه مخصوص را ندارند.

دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک

دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک

ظرفیت دستگاه‌‌های کاور کفش اتوماتیک بین 100 تا 200 لنگه کفش می‌‌باشد. این دستگاه‌‌ها از کاورهای کفش دورکش استفاده می‌‌کنند و کاورهای آن‌‌ها معمولا به صورت خشاب درون آن‌‌ها قرار می‌‌گیرد. خشاب‌‌های یادشده بسیار حجیم بوده و جهت انبار کردن کاورهای مصرفی مورد نیاز مناسب نیستند (این مشکل به خصوص زمانی حاد می‌‌شود که تردد در محل بالا بوده و نیاز به کاورهای بیش‌‌تری است).
هزینه کاورها بالاست (هر لنگه کفش در حدود 1200 تومان) و به دشواری یافت می‌‌شود. از دیگر معایب این دستگاه هزینه بالای آن و جاگیر بودن است. زمان مورد نیاز برای آماده شدن هر کاور و کاور شدن به دور هر لنگه کفش، در حدود 6 ثانیه است. تولید کننده این دستگاه در خارج از کشور مستقر می‌‌باشد و قطعات یدکی آن به سختی یافت می‌‌شود.

کاور دستگاه کاور زن اتوماتیک

خشاب 200 عددی کاور دستگاه کاور زن اتوماتیک

 

خلاصه معایب و مزایای دستگاه‌‌های کاور زن کفش اتوماتیک:

معایب مزایا 
ظرفیت پایین  مصرف پایین
هزینه بالای کاورها (هر لنگه در حدود 1200 تومان ) عدم نیاز به حرارت 
دسترسی سخت به کاورها  شمارنده کاور
زمان‌‌بر بودن جا زدن مجدد کاورها  
کاورهای مخرب محیط زیست  
شل شدن کش کاورها  
خشاب کاور حجیم (جهت انبار کردن)  
فرآینده طولانی کاور زدن یک لنگه کفش (حدود 5 ثانیه)  
گران بودن  
جاگیر بودن  
خدمات خارج از کشور  
قطعات یدکی کم‌‌یاب  
ظاهر نهایی نامناسب کفش کاور شده  

 

دستگاه کاور زن کفش حرارتی

دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی، پیشرفته‌‌ترین نوع دستگاه کاور کفش هستند که به کمک حرارت، کاور را به دور کفش شیرینک می‌‌کنند. دستگاه‌‌های کاور کفش حرارتی، معمولا به دو صورت با دسته و بدون دسته موجود هستند. ظرفیت بالای کاورهای دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی، یکی از ویژگی‌‌های شاخص آن‌‌ها می‌‌باشد که آن‌‌ها را از سایر دستگاه‌‌ها متمایز کرده است. از دیگر ویژگی‌‌های آن‌‌ها می‌‌توان به سرعت بالا کاور کردن، راحتی تعویض رول‌‌ها، ارزان بودن کاورها (در گران‌‌ترین حالت برای کاورهای حرفه‌‌ای خارجی برای هر لنگه کفش 700 تومان)، راحتی استفاده، کاورهای با دوام، کاورهای دوست‌‌دار محیط زیست و ... اشاره نمود. تمامی مراحل کاور زنی از بیرون آمدن کاور تا برش آن و شیرینک شدن آن به دور پا، به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌‌شود.

دستگاه کاور زن حرارتی کفش

معایب مزایا 
گران بودن  ظرفیت بالا 
کارکرد حرارتی  هزینه کم کاورها (در گران‌‌ترین حالت (کاورهای حرفه‌‌ای خارجی) برای هر لنگه کفش 700 تومان)
  کاورهای با دوام 
  کاورهای کم حجم به صورت رول
  راحتی تعویض رول کاورها (30 ثانیه)
  سرعت بالا 
  کاورهای دوستدار محیط زیست
  شمارنده کاور
  ظاهر نهایی شیک کفش کاور شده

 

در یک نگاه کلی می‌‌توان سه نوع دستگاه یادشده را با یکدیگر مقایسه نمود:

ویژگی ها  کاور زن کفش مکانیکی  کاور زن کفش اتوماتیک کاور زن کفش حرارتی
ظاهر دستگاه معمولی  شکیل و زیبا  شکیل و زیبا 
قیمت  ارزان  به نسبت گران  به نسبت گران 
مصرف برق  بدون مصرف  مصرف کم  مصرف کم 
اندازه دستگاه  کوچک متوسط و بزرگ  متوسط و بزرگ 
ظاهر نهایی کفش  دور کش آبی  دور کش آبی  کاور شکیل 
راحتی در استفاده  نیاز به دقت  آسان  آسان 
زمان لازم برای تعویض کاور  زیاد  متوسط کم (30 ثانیه)
درجه سختی تعویض کاور  سخت  آسان  آسان 
ظریفت کاور  کم (نهایت 50 لنگه کفش) کم (نهایت 200 لنگه کفش ) زیاد (بیش از 1000 لنگه کفش)
زمان شروع تا پایان کاور شدن (در صورت آماده بودن دستگاه) کم متوسط وابسته به برند دستگاه 
امکان در رفتن کاورها وجود دارد (زیاد) وجود دارد (کم) وجود دارد (کم)
حجم کاورها جهت انبار  متوسط زیاد  کم 
دسترسی به کاور  محدود محدود  وابسته به برند دستگاه 
کاور دوست دار محیط زیست  خیر  خیر  بله 
کاور با دوام  وابسته به هزینه  وابسته به هزینه  بله 
هزینه کاور  هر لنگه کفش در حدود 1000 تومان  هر لنگه کفش در حدود 1200 تومان  هر لنگه کفش در حدود 700 تومان (در گران ترین حالت خارجی )
شمارنده کاور  ندارد  دارد  دارد 
خدمات پس از فروش ندارد  دارد (خارج از کشور) دارد (وابسته به برند دستگاه)
قطعات یدکی دستگاه  ندارد  دارد (دسترسی سخت) دارد (وابسته به برند دستگاه)

 

بنابراین می‌‌توان نتیجه گرفت که دستگاه کاور زن کفش حرارتی، به صرفه‌‌ترین دستگاه کاور زن کفش است؛ به خصوص در محل‌‌های با رفت و آمد زیاد که سرعت دارای اهمیت باشد.

چرا دستگاه کاور زن کفش حرارتی اکسون؟

شرکت‌‌های تولید کننده دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی محدود هستند. از جمله شرکت‌‌های مطرح خارجی که محصولات آن‌‌ها در ایران نیز استفاده می‌‌شود، شرکت quen چین و شرکت heute آلمان می باشند.

دستگاه کاور زن حرارتی کفش quen چین (بدون دسته)

 

 

دستگاه کاور زن حرارتی کفش quen چین (دسته‌‌دار)

 

 

دستگاه کاور زن حرارتی کفش heute آلمان (دسته‌‌دار)

 

طبق تصاویر موجود در خط تولید شرکت quen، دستگاه کاور کفش heute نیز در شرکت در چین و در همان شرکت quen تولید می¬شود و تنها به خاطر افزایش قیمت، برند آن تغییر کرده و عبارت "ساخت آلمان" به آن اضافه شده است (تصویر زیر)

واحد بودن خط تولید دستگاه quen و دستگاه heute در چین

 

شرکت تجهیز الکترونیک اکسون تنها تولید کننده دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی در داخل ایران می‌‌باشد. این شرکت با بهره‌‌گیری از تکنولوژی‌‌های روز دنیا موفق به تولید دستگاه‌‌هایی شده است که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌‌های مثبت دستگاه‌‌های دیگر، برخی از کاستی‌‌ها را نیز بهبود بخشیده است.

در ادامه به برخی از ویژگی‌‌هایی که دستگاه کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون را از سایر دستگاه‌‌های حرارتی متمایز می‌‌سازد اشاره شده است.

 

 

 

ظرفیت بالای کاور

به منظور کاهش اتلاف وقت جهت تعویض رول‌‌های دستگاه پس از اتمام آن‌‌ها، شرکت اکسون دستگاه را طوری طراحی نموده است که در هر دوره استفاده، ظرفیت شیرینک کردن تا 2500 لنگه کفش را داشته باشد. این در حالی است که دستگاه چینی quen موجود در بازار ایران، ظرفیتی برابر با 1000 لنگه کفش دارد. اهمیت ظرفیت بالا در مکان‌‌های پرتردد بسیار چشم‌‌گیر است.

تنوع کاور و ضمانت تأمین رول

دستگاه کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون به گونه‌‌ای طراحی شده است که بر خلاف تمام دستگاه‌‌های دیگر، محدودتی در استفاده از رول نداشته باشد. بنابراین مستقل از شرایط زمانی و جغرافیایی، تمامی رول¬ها با چند تغییر کوچک قابلیت انطباق¬پذیری با دستگاه کاور کفش حرارتی اکسون را دارند. شرکت اکسون تأمین رول تحت هر شرایطی را تضمین می¬نماید. در مقابل، تمامی دستگاه‌‌های کاور زن حرارتی موجود، از جمله شرکت چینی quen تنها با یک نوع رول خاص سازگار هستند که بنا بر ادعای خود شرکت سازنده (که چندین بار نیز به آن تاکید شده است)، این رول‌‌ها در کشورهای دیگر ممکن است به سختی یافت شود و یا کیفیت اصلی را نداشته باشد. استفاده از رول‌‌های دیگر در دستگاه‌‌های یادشده، امکان خرابی دستگاه را به همراه دارد. رول‌‌های خاص مصرفی دستگاه‌‌های خارجی، در داخل ایران به راحتی در دسترس نیست و ممکن است در دوره‌‌های زمانی خاصی، به دلیل محدودیت‌‌های موجود، واردات آن با مشکل مواجه شود.

کاور

 

هزینه‌‌ کاور

به دلیل قابلیت استفاده از کاورهای متنوع در دستگاه کاور زن کفش حرارتی اکسون، هر شخص و یا مجموعه می‌‌تواند کاور مورد نیاز خود را با قیمت‌‌های بسیار پایین تهیه کند. این در صورتی است که رول‌‌های خاص دستگاه‌‌های خارجی به دلیل محدودیت‌‌ها و کم‌‌یاب بودن به شدت هزینه‌‌بر هستند. هزینه کاور برای هر لنگه کفش دستگاه اکسون، به طور حدودی برابر با نصف قیمت کاورهای دستگاه‌‌های کاور زن حرارتی خارجی هستند.

سرعت بسیار بالا

به دلیل اهمیت زمان در افزایش بازدهی، شرکت اکسون توجه ویژه‌‌ای به آن داشته است. زمان لازم برای آماده شدن یک کاور تنها 0.5 ثانیه می‌‌باشد! و ماکزیمم 1.5 ثانیه طول می‌‌کشد تا یک کاور دور کفش شیرینک شود. به عبارتی دیگر دستگاه کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون در مجموع حداکثر 2 ثانیه زمان نیاز دارد! این در صورتی است که سریع‌‌ترین دستگاه کاور زن کفش موجود برای کاور زدن یک لنگه کفش به حداقل 8 ثانیه زمان نیاز دارد. اهمیت زمان در محل‌‌های پر تردد بسیار چشم‌‌گیرتر می‌‌شود. به عنوان مثال در یک شرکت با پرسنل 100 نفره (200 لنگه کفش)، کاور زدن کفش پرسنل با دستگاه اکسون تنها 400 ثانیه به طول می‌‌انجامد. این در حالی است که دستگاه چینی quen به 1600 ثانیه زمان نیاز دارد و در دستگاه آلمانی heute به بیش از 2000 ثانیه زمان نیاز است! به عبارتی دیگر در صورت اهمیت زمان برای شرکت یادشده، اگر شرکت بخواهد در همان 400 ثانیه عملیات کاور زدن کفش پرسنل را انجام دهد، به 4 عدد دستگاه چینی نیاز دارد که علاوه بر هزینه‌‌های سنگین خود دستگاه‌‌ها، هزینه کاورها (4 رول همزمان)، مشکلات فضا و ... مطرح می‌‌شود.

خدمات داخل ایران و انتخاب قطعات متناسب با بازار کشور

صفر تا صد تولید دستگاه کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون، در داخل ایران انجام می‌‌شود و خدمات پس از فروش توسط شرکت تضمین شده است. علاوه بر این دستگاه یادشده بر اساس بازار ایران طراحی شده است و در صورت خرابی هر یک از قطعه‌‌ها، قطعات یدکی آن در دسترس می‌‌باشد. این در حالی است که قطعات یدکی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه‌‌های خارجی، به دلیل تحریم‌‌ها و محدودیت‌‌های کشور، به راحتی در داخل ایران قابل دسترس نیستند. این موضوع زمانی بیش‌‌تر اهمیت پیدا می‌‌کند که به دلیل طراحی خاص و استفاده از قطعات حساس (از جمله فن، موتور و ...) دستگاه‌‌های حرارتی، این دستگاه‌‌ها به صورت دوره‌‌ای هر چند سال یک‌‌بار وابسته به میزان استفاده (در حدود 300 هزار بار)، نیاز به تعمیر و تعویض قطعه‌‌های حساس دارند.

تضمین اصالت کالا

شرکت تجهیز الکترونیک اکسون در داخل ایران مستقر است و تهیه کالا می‌‌تواند به صورت مستقیم و بدون واسطه از آن انجام شود. بنابراین اصالت کالا توسط شرکت تضمین می‌‌شود. از سوی دیگر، دستگاه‌‌های چینی وارداتی هستند و تضمینی بر اصالت آن وجود ندارد. این مسئله زمانی حادتر است که شرکت چینی quen دستگاه‌‌های خود را بدون لوگو و یا نشانه دیگری روانه بازار می‌‌کند. بنابراین تشخیص اصل و تقلبی بودن آن کار بسیار دشواری است.

کاور زن کفش

- به روز رسانی دستگاه به صورت دوره‌‌ای

به دلیل مستقر بودن تولیدکننده دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون در داخل ایران، در صورت به روز رسانی در جهت بهبود کیفیت و بازدهی دستگاه توسط شرکت، بنا به درخواست مصرف‌‌کننده، دستگاه‌‌های فروخته شده برای ارتقا و به روز رسانی می‌‌توانند به شرکت بازگردند. در مقابل، به دلیل وجود محدودیت‌‌ها و همچنین هزینه‌‌های سنگین حمل و نقل، امکان به روز رسانی دستگاه برای دستگاه‌‌های خارجی وارداتی در داخل ایران وجود ندارد.

 

- قابلیت کاور زدن کفش‌‌های سایز بزرگ

یکی از مشکلات عمده در استفاده از دستگاه‌‌های کاور زن، محدودیت در سایز پا مصرف‌‌کننده می‌‌باشد. دستگا‌‌ه‌‌های کاور زن کفش حرارتی شرکت تجهیز الکترونیک اکسون، قابلیت کاور زدن کفش‌‌ها تا سایز 48.5 را دارند. در مقابل شرکت‌‌های خارجی تنها کفش‌‌های تا سایز 46 را پشتیبانی می‌‌کنند.

عدم محدودیت نوع کفش در کاور کردن

دستگاه‌‌های طراحی شده توسط شرکت تجهیز الکترونیک اکسون محدودیتی در کاور زدن کفش‌‌های مختلف (کم‌‌تر از سایز 48.5) ندارد. در مقابل دستگاه‌‌های چینی quen برای کاور زدن کفش‌‌های پاشنه بلند شیب‌‌دار مناسب نیستند.

محدودیت کاور کردن دستگاه چینی quen در کفش‌‌های پاشنه بلند شیب‌‌دار

سفارشی‌‌سازی دسته حفظ تعادل

بنا به نوع مصرف و سلیقه مصرف‌‌کننده، دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی شرکت اکسون می‌‌توانند در دو مدل دسته‌‌دار (برای حفظ تعادل کودکان، بزرگ‌‌سالان و بیماران در کودکستان‌‌ها، بیمارستان‌‌ها، خانه‌‌های سالمندان و ...) و بدون دسته (در صورت وجود محدودیت در فضا) تولید شوند. نمونه خارجی دستگاه‌‌های کاور زن کفش حرارتی دسته‌‌دار در بازار ایران وجود ندارد (و یا تعداد آن‌‌ها بسیار محدود است) و قیمت‌‌های آن‌‌ها بسیار بالاست.

 

قیمت دستگاه کاور کفش 

در این بخش دستگاه ها از لحاظ قیمتی مورد بررسی قرار میگیرند 

قیمت دستگاه کاور زن مکانیکی 

دستگاه کاور زن مکانیکی کفش به نسبت دستگاه کاور زن اتوماتیک و همچنین دستگاه کاور زن حرارتی از قیمت کمتری برخوردار است. این دستگاه مناسب مکان های کوچک بوده که تردد بالایی در آنجا صورت نمی گیرد ، مکانیزم عملکرد دستگاه ساده و طریقه کاور زدن آن ابتدایی است و زمان آماده شدن کاور به دور کفش بیشتر از دو نوع دیگر است . محدوده قیمتی این دستگاه در بازار ایران در رنج یک میلیون تومان میباشد.

قیمت دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک

دستگاه کاور زن کفش اتوماتیک به نسبت دستگاه کاور زن مکانیکی قیمتی بیشتر و نسبت به دستگاه کاور زن حرارتی از قیمت کمتری برخوردار است ، ویژگی های فنی این محصول مورد بررسی داده شد .

قیمت دستگاه کاور زن کفش حرارتی 

این دستگاه پیشرفته ترین نوع کاور زن کفش موجود در بازار میباشد که از دو نوع دیگر دارای قیمت بالاتری است . منتهی با توجه به رول هایی که در این دستگاه استفاده میگردد (رول های ارزان قیمت نسبت به پاپوش هایی که در دستگاه های کاور زن مکانیکی و اتوماتیک استفاده میگردد ) در طولانی مدت هزینه ها را جبران می نماید .سرعت دستگاه بسیار مناسب و طریقه استفاده از دستگاه راحت است و کاربر را با سختی استفاده مواجه نمیکند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید