ورود ثبت نام

مقالات

تکار تراپی و لاغری

نوع مقاله: رایگان

چاقی و اثرات منفی آن بر سلامت افراد 

با توجه به سبک زندگی های کارمندی و کم تحرکی بیش از حد افراد ، تعداد کسانی که به چاقی و اضافه وزن دچار میشوند رو به افزایش است . رژیم های غذایی نا مناسب ، عدم انجام فعالیت های ورزشی و... باعث جمع شدن توده های چربی در بدن افراد شده که سلامتی افراد را با تهدیدات بل القوه ای رو به رو ساخته است .بیماری های قلبی و عروقی ، مشکلات حاد مفصلی ، سرطان  ، فشار خون بالا ، سکته های مغزی ، اختلال در خواب ، افسردگی ، دیابت ، اخلال در عملکرد کلیه ها ، کند شدن سوخت و ساز بدن ، بیماری های  معده و اخلال در عملکرد کبد و..  از عوارض چاقی محسوب میشود که سالانه جان انسان های زیادی را در معرض خطر قرار می دهد . همچنین کاهش طول عمر زندگی افراد و تخت تاثیر قزار دادن فعالیت های روزمره . کاهش رضایت مندی از زندگی و دچار شدن به ناراحتی های روحی و روانی و افسردگی از جنبه های دیگر چاقی در زندگی افراد است .

چاقی موضعی 

اندام مناسب از آرزو های است که بسیاری از مردم جهان برای رسیدن به آن همراه تلاش میکنند و یا در آرزوی آن هستند ، یکی از چالش های که در انواع مختلف اضافه وزن ها وجود دارد ، وجود چاقی های موضعی در افراد است ،انباشت نا متوازن توده های چربی در مناطق مختلف بدن انسان که شامل شکم ، باسن ، پهلو های بزرگ و نامتناسب با سایر بخش های بدن  است حس نا خوشایندی را برای افراد به وجود می اورد. بیشتر افرادی که دچار چاقی های موضعی هستند  تمایل دارند بدون آنکه قسمت های دیگر بدنشان دچار لاغری شود در منطقه ای که انباشت چربی بیشتر است لاغری صورت گیرد که این کار با انجام تمرینات ورزشی بسیار کمتر نتیجه میدهد چرا که سایر قسمت های بدن را نیز با سطحی از لاغری مواجه می شوند ، هر چند که نرمش و انجام فعالیت های ورزشی نباید هیچ گاه از برنامه های روزمره افراد خارج شود . 

 

فیزیوتراپی و لاغری 

از راه کار های نوینی که امروز متخصصین با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته  در مراکز زیبایی و یا فیزیوتراپی جهت درمان چاقی از آن ها بهره مند هستند استفاده از روش درمانی تکارتراپی است . در این روش علاوه بر لاغری کل بدن  امکان اعمال لاغری های موضعی در قسمت هایی از بدن که حجم توده های چربی زیاد است نیز عملا ممکن شده است . روش تکار تراپی بدون  لاغر کردن قسمت های دیگر بدن و بدون شل شدن و لاغر شدن پوست صورت ، عمل لاغری موضعی در قسمت دلخواه را صورت میدهد. روش لاغری تکارتراپی بیشتر برای کسانی مناسب است که از چاقی های موضعی رنج میبرند .

تکارتراپی 

دستگاه تکار یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین دستگاه ها در صنعت تجهیزات پزشکی به خصوص در مراکز فیزیوتراپی و زیبایی محسوب میشود این تکنیک یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی در بهبود عارضه ها و بهبود درخشندگی و زیبایی پوست و تقویت عضلات است که از طریق امواج رادیوفرکانسی که از طریق اپلیکاتور دستگاه در محل مورد نظر اعمال میشود روند بهبودی را شکل میدهد . از دستگاه تکار در بهبود عارضه های مختلف بدن انسان و درمان درد های عضلانی و اسکلتی مورد استفاده قرار میگیرد و خیل عظیمی از عارضه ها را بدون نیاز به عمل جراحی درمان میکند . دستگاه تکار با رنج گسترده ای از طول موج های رادیو فرکانسی با عمق نفوذی که در بافت های بدن دارد هم برای درد های عمیق و التهاب های مزمن و هم در سطح بافت های بدن کاربرد های زیبایی و جوانسازی پوست را به ارمغان می اورد. این دستگاه  در بهبود بسیاری از بیماری ها نتایج درمانی بسیار خوبی را از خود نشان داده است که همین امر موجب علاقه مندی بسیاری از فیزیوتراپیست ها به بهره مندی از این دستگاه شده است . کنترل عمق نفوذ از جمله مزیت های مهم دستگاه تکار محسوب میشود که با اعمال آن میتوان انواع مختلف خدمات درمانی در عمق های مختلف جهت درمان التهاب ها و درد های عضلانی و اسکلتی را به ارمغان ارود  ، از جمله کاربرد های دستگاه تکار انجام دوره های زیبایی و جوان سازی پوست ، خدمات توان بخشی ، تقویت عضلات جهت دوره های فیتنس و بدن سازی ، تسریع روند بهبودی آسیب دیدگی های ورزشی در ورزشکاران حرفه ای و چربی سوزی و اعمال لاغری های موضعی و ... را میتوان اشاره داشت  که همین امر سبب میشود که  به طیف گسترده ای از افراد با توجه به نیازشان خدمت رسانی نمود .

دستگاه تکار شرکت دانش بنیان اکسون 

تکار تراپی و لاغری 

دستگاه تکار توسط یک میدان مغناطیسی  انتقال گرما را به عمق های دلخواه انجام میدهد و با تصحیح خواص کلاژن ها باعث شکل گیری محکم تر آنها شده و با افزایش اکسیژن رسانی و خون رسانی به سلول های پوستی  به زیبایی پوست و کم شدن جای چین چروک ها در سطح پوست منجر می شود ، دستگاه تکار همچین در زمینه اعمال لاغری های موضعی با ایجاد کردن یک گرمای عمقی باعث شروع چربی سوزی در منطقه اعمال شده گشته  و با از بین بردن سلولیت و بافت های چربی به روند کاهش توده های چربی کمک فراوانی میکند . این دستگاه در تقویت عضلات ورزشکاران و همچنین به عنوان شبیه ساز کامل ورزشی در مراکز درمانی و فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد .

کسانی که دچار چاقی های موضعی هستند میتوانند بدون نیاز به عمل های جراحی پر عوارض به مانند لیپوساکشن و استرس عوارض جانبی ناشی از آن با استفاده از تکنولوژي دستگاه تکار به چربی سوزی و لاغری موضعی مورد نیاز خود اقدام کنند . امواج ساطع شده از دستگاه تکار جزء فرکانس های غیر تهاجمی برای بدن انسان محسوب میشوند که فرایند های طبیعی بدن را جهت  التیام درد ها و عارضه ها فعال میسازنند  ، امروزه از دستگاه تکار در مراکز زیبایی و فیزیوتراپی سراسر جهان برای خدمات رسانی به افراد به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد  .