ورود ثبت نام

مقالات

کاور زن کفش

نوع مقاله: رایگان

کاور زن


دستگاه کاور زن کفش امروزه در صنایع و بخش های مختلف جهت ایزوله نگه داشتن محیط و مصون ماندن از آلودگی هایی که از طریق کفش ها منتقل میگردد مورد استفاده قرار میگیرد . بیمارستان ها و بخش های مراقبت ویژه ، آزمایشگاه ها ، صنایع غذایی ، دیتا سنترها ، تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ، و مجموعه مراکزی که نیاز به ایزوله نگه داشتن محیط را دارند از بازار های هدف این دستگاه به شمار میروند.
کاور زن کفش در انواع مکانزیم های کاری مختلف تولید گردیده است که بسته به نیاز و شرایط هر کدام کاربرد های منحصر به خود را دارا میباشند . از جمله انواع دستگاه کاور زن کفش میتوان به کاور زن مکانیکی، کاور زن اتوماتیک و دستگاه کاورزن اتوماتیک حرارتی را اشاره کرد .


دستگاه کاور زن کفش مکانیکی


این دستگاه نسبت به سایر مدل ها از مکانزیم کاری بسیار ساده تری برخوردار است . مکانزیم عملکرد آن به این صورت است که توسط اپراتور پاپوش های آماده به تعداد محدود (به عنوان مثال 5 عدد) در دستگاه جایگذاری میشود که چهار طرف آن توسط میله های نگه دارنده احاطه شده است ، و کاربر با فشار پا پاپوش را به دور کفش خود قرار میدهد ، از معایب این روش میتوان به مواردی چون سرعت بسیار پایین ، ، ظرفیت عملکرد با یکبار شارژ شدن پایین ، زمان بارگذاری پاپوش ها بالا و احتمال آلودگی کاورها به علت دستی بودن فرایند کار زیاد میباشد. از مزیت های آن نیز میتوان به قیمت بسیار کمتر این دستگاه نسبت به سایر مدل ها اشاره کرد .
به طور کلی دستگاه کاور زن کفش مکانیکی در محیط های بزرگ و پر تردد استفاده نمیگردد و معمولا برای واحد های آزمایشگاهی بسیار کوچک که تردد زیادی در آنها جریان ندارد مورد استفاده قرار میگیرد .


دستگاه کاور کفش اتوماتیک


این دستگاه مدل پیشرفته تری از دستگاه کاور کفش مکانیکی میباشد . ظرفیت اماده به کار بودن دستگاه با یک بار بارگذاری کاور 25 الی 50 جفت کفش میباشد . مکانزیم عملکرد دستگاه به این صورت است که دو تیغه الکترومکانیکی کاور را در راستای مخالف میکشند و پاپوش را اماده استفاده میکنند . کاربر کافی است کفش خود را بر روی پاپوش فشار دهد تا به دور کفش قرار گیرد .
به مانند دستگاه کاور کفش مکانیکی در این دستگاه نیز از پاپوش که شامل نایلون و کش میباشد استفاده میگردد. هزینه این پاپوش ها نسب به رول های pvc (مورد استفاده در دستگاه کاور زن حرارتی) قیمت بالاتری را دارد و همچنین ظرفیت آماده به کار بودن آن نیز نسبت به کاورزن کفش حرارتی کمتر است از این رو این دستگاه برای مکان های پر تردد خیلی گزینه مناسبی محسوب نمیگردد .


دستگاه کاورزن حرارتی کفش


این دستگاه مدرن ترین دستگاه کاور زن کفش در بازار است ، مکانیزم کلی کار این دستگاه کاملا اتوماتیک است به این صورت که فرد کفش خود را بر روی صفحه ای روی دستگاه میگذارد که رول pvc بر روی آن قرار گرفته است . با فشار بر روی صفحه و پایین رفتن آن رول pvcبه دور کفش به صورت حرارتی شرینک میگردد .
تفاوتی که این دستگاه با دستگاه کاور کفش مکانیکی و کاور زن کفش اتوماتیک دارد این است که به جای استفاده از پاپوش از رول پی سی جهت عایق کردن کف کفش استفاده میگردد. این رول ها نسبت به استفاده از پاپوش ارزان تر هستند و همچنین با یکبار قرار دادن رول ظرفیت کاور کردن 1000 جفت کفش را دارا میباشد .به طور کلی این دستگاه مناسب مکان های شلوغ و پر تردد است و همچنین به علت استفاده از رول پی وی سی به جای استفاده از پاپوش، تجربه کاربری بهتری را برای مصرف کننده ارائه میکند .


دستگاه کاور زن حرارتی شرکت دانش بنیان اکسون


شرکت دانش بنیان اکسون تولید کننده تجهیزات پزشکی پیشرفته است ، این شرکت با شیوع همه گیری ویروس کرونا اقدام به طراحی و ساخت محصولات مقابله با این ویروس را نمود ، که دستگاه کاور زن هوشمند یکی از این محصولات میباشد ، فرایند ساخت و طراحی این محصول در شرکت انجام پذیرفته است که نسبت به نمونه های خارجی از کیفیت و عملکرد متمایزی برخهوردار میباشد
یکی از مزایای که کاور حرارتی هوشمند شرکت دانش بنیان اکسون در برابر نمونه های خارجی دارد و میتوان به آن اشاره داشت عدم محدودیت در استفاده از رول های پی وی سی میباشد که این امر تضمین تامین رول از طرف شرکت برای مصرف کننده را فراهم می آورد ، سرعت شرینگ رول پی وی سی به زیر کفش در مقایسه به نمونه های خارجی بسیار بهتر میباشد که دستگاه را مناسب محیط های پر تردد نیز میکند .
از آنجایی که تمامی مراحل ساخت و طراحی این محصول در شرکت دانش بنیان اکسون و با شرایط تامین قطعات در بازار کشور صورت پذیرفته است گارانتی و خدمات پس از فروش نیز به صورت کامل از طرف شرکت پشتیبانی و انجام میپذیرد .

دستگاه کاور زن حرارتی شرکت دانش بنیان اکسون