ورود ثبت نام

مقالات

تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال و نتیجه فوق العاده آن

نوع مقاله: رایگان

 در این مقاله به بررسی تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال خواهیم پرداخت. از عوامل تاثیرگذار بر روی زیبایی صورت، می‌توان به پوست صاف و زیبا اشاره کرد. اما وجود برخی از ضایعات پوستی مانند خال و زگیل و... مانع داشتن پوست زیبا و یکسان می‌شود. در گذشته افراد توجه خاصی به این عارضه نداشتند؛ و وجود خال جزئی از زیبایی محسوب می‌شد. در حالی که امروزه حذف خال یکی از دغدغه‌های مهم افراد به شمار می‌رود. با بهره‌گیری از روش پلاسما تراپی می‌توانید در کمتر از یک هفته خال صورت خود را درمان کنید. پلاسما تراپی موجب افزایش زیبایی صورت شده و به مرور زمان اعتماد بنفس را به شما باز خواهد گرداند. خال به صورت نقطه‌ای رنگی بر روی نقاط مختلف بدن به وجود می‌آید. این ضایعه پوستی بر اثر تکثیر سلول‌های رنگدانه رشد می‌کند. در برخی از افراد خال به صورت مادرزادی وجود داشته و از زمان تولد با آن‌ها همراه می‌باشد. اما در برخی افراد پس از تولد نمایان می‌شود.

در حال حاضر با استفاده از روش‌های مدرن از جمله پلاسما تراپی می‌توانید بدون هیچ گونه عوارض و درد و با هزینه‌ای کم به درمان خال اقدام کنید. به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال و نحوه از بین بردن آن با ما همراه باشید.

پلاسما تراپی چیست؟

در این بخش توضیحات بیشتری در رابطه با پلاسما تراپی داده و تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال را بررسی خواهیم کرد. پلاسما تراپی یکی از روش‌های موثر برای زیبا سازی و درمان خال در نقاط مختلف بدن  می‌باشد. با بهره‌گیری از این روش دیگر نیازی نیست برای درمان خال از عمل جراحی استفاده کنید. پلاسما تراپی روشی کاملا ایمن و مطمئن بوده که دارای تاییدیه Fda  می‌باشد. این روش به صورت غیر تهاجمی به واسطه دستگاه پلاسما جت صورت می‌گیرد. پلاسما حالت چهارم ماده می‌باشد. این حالت از ماده خاصیت رسانایی داشته که از طریق تحریک لایه‌های زیرین پوست، موجب بازسازی و ترمیم پوست می‌شود.

پلاسما دارای بار الکتریکی بوده که پس از قرار گرفتن بر روی غشای پوست، لایه نازکی از پوست را به حالت گاز تبدیل می‌کند. پلاسما جت از این طریق وارد لایه‌های پوست شده که به واسطه گرما و حرارت باعث تحریک سلول‌ها می‌شود. در نتیجه با ریزش پوسته‌های قدیمی و ترمیم بافت‌ها درمان خال صورت گرفته و به طور کامل از بین می‌رود. در این روش بخش‌هایی از پوست  به شکل نقطه نقطه سوزانده می‌شود. این عمل فاقد هرگونه عوارض بوده و نیازی به بیهوشی ندارد.

نحوه برداشتن خال و تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال

با توجه به نکات گفته شده، پلاسما یکی از روش‌های مناسب، برای درمان خال بوده که تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال را نمی‌توان نادیده گرفت. در این روش با استفاده از پالس‌های پلاسما، قوس الکتریکی بر روی پوست ایجاد می‌شود. قوس الکتریکی این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی و بدون تماس با پوست، خال گوشتی را بردارید. در این روش محل مورد نظر تبخیر شده که این امر موجب ایجاد پوسته‌های جدید در سطح پوست می‌شود. پلاسما با ایجاد حرارت، موجب افزایش کلاژن شده که در نهایت سلول‌های جدید به وجود می‌آید.

 این عمل باعث یکسان سازی سطح پوست می‌شود. در این میان توجه داشته باشید که برای درمان سریع و راحت، ابتدا نوع خال را تشخیص داده و سپس اقدام به برداشتن آن کنید. به عنوان نمونه برای برداشتن خال ضخیم دستگاه را در سطح بالا تنظیم می‌کنند در حالی که برای برداشتن خال‌های نازک و کم حجم دستگاه را در سطح کم تنظیم می‌کنند. تخلیه خال، نیاز به دقت بالایی دارد. با دقت بیشتر می‌توانید نقاط مختلف را به خوبی با یکدیگر یکسان کنید.

 

مزایا و تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال

پلاسما جت، مورد استقبال مردم قرار گرفته‌است. پلاسما در مقایسه با سایر روش‌ها، دارای مزیت‌های زیادی بوده که در ادامه به برخی از مزیت‌ها می‌پردازیم.

  1. این روش معمولا درد ندارد به همین جهت در طول درمان نیازی به بی‌حسی و بیهوشی نداریم.
  2. پلاسما تراپی روشی غیر تهاجمی است؛ و برای درمان خال بدون جراحی انجام می‌شود.
  3. در این روش نیازی به بخیه و برش پوست نداریم.
  4. پلاسما تراپی روش آسان و سریع است. با بهر‌گیری از این روش در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.
  5. در مقایسه با روش‌های دیگر از جمله عمل جراحی، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.
  6. روشی ایمن و بدون ریسک می‌باشد.
  7. عوارض جانبی نداشته و نیاز به استراحت طولانی مدت ندارد.
  8. استفاده از این روش برای انواع پوست‌ها مجاز می‌باشد.

مراقبت‌های لازم پس از درمان خال با پلاسما

یکی از نکات مهم، پس از انجام دادن پلاسما تراپی، مراقبت پس از درمان می‌باشد. رعایت نکات لازم و انجام آن‌ها به طور دقیق، تاثیر بسزایی در نتیجه درمان خال خواهد داشت. معمولا مراقبت‌ها از طرف پزشک به مراجعه کننده‌ها ارائه داده می‌شود. مراقبت‌های پس از درمان عبارتند از :

  • برای جلوگیری از ایجاد عفونت، ناحیه مورد نظر را به طورمرتب ضدعفونی کرده و تمیز نگه دارید. برای تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال اجازه دهید؛ زخم‌ها به طور عادی ترمیم شوند.
  • برای درمان سریع و رسیدن به نتیجه مطلوب، از قرار دادن ناحیه درمان در مقابل آفتاب بپرهیزید. و به طور مرتب از کرم‌های ضد آفتاب قوی استفاده کنید.
  • در صورت تشکیل پوست بر روی زخم‌ها، آن‌ها را برندارید؛ اجازه دهید زخم‌ها به طور طبیعی ترمیم شوند.
  • از پانسمان کردن محل درمان خودداری کرده و منتظر بمانید تا خود به خود، ترمیم شود.
  • از انجام دادن برخی از کارها مانند حمام آب داغ ، استخر، ورزش به طور جدی خودداری کنید.
  • پس از شستشو با استفاده از حوله تمیز و نرم، به آرامی ناحیه مورد نظر را خشک کنید.

در نهایت پلاسما تراپی، یکی از راهکارهای مناسب برای داشتن پوست صاف و یکدست می‌باشد. این روش قابل استفاده در تمامی نقاط بدن بوده که علاوه بر درمان خال، موجب از بین رفتن چین و چروک، لک و جای زخم می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان مشکلاتی همچون افتادگی شکم، ترک‌های پوستی، زگیل، منگوله پوستی و رگ‌های پوستی را برطرف کرد.