ورود ثبت نام

مقالات

مواردی که فیزیوتراپیست ها در تاسیس کلینیک باید رعایت کنند

نوع مقاله: رایگان

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی شیوه ای از درمان بیماری های عصبی ، ماهیچه ای و اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی ، جریان های الکترونیکی و تمرینات ورزشی است . در این روش از ورزش ، نور ، پرتو های فرابنفش و فروسرخ ، گرما و جریان برق برای بکارگیری و توان بخشی دوباره به اعضای بدن استفاده می شود .

امروزه به علت تغییر سبک زندگی مردم ، عدم تحرک کافی و ورزش نکردن مراجعه به مراکز فیزیوتراپی افزایش یافته و باعث شده  اغلب فارغ التحصیلان واجد شرایط فیزیوتراپی به فکر تاسیس مراکز توانبخشی باشند . برای تاسیس چنین مراکزی نیاز است ابتدا از شرایط تاسیس و بهره برداری آن مطلع بوده و سپس اقدام به اخذ مجوز و پروانه تاسیس نمود . از این رو برای آشنایی بیشتر داوطلبان با نحوه تاسیس فیزیوتراپی در ادامه به توضیح شرایط آن می پردازیم .

 هر فیزیوتراپیستی بعد از این که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود به فکر تاسیس یک کلینیک فیزیوتراپی برای خود میافتد ولی تجربه لازم برای این امررا ندارد برای این کار به دنبال تحقیق و تفحص از دستگاهایی که برای کلینیک خود نیاز دارد می رود . ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که چگونه یک کلینیک فیزیوتراپی تاسیس کنید.

چه کسانی می توانند مجوز تاسیس کلینیک فیزیوتراپی را داشته باشند:

کارشناسی فیزیوتراپی

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی

دکترا فیزیوتراپی

متخصص در زمینه طب فیزیکی و توان بخشی

 نکات کلی که یک فیزیوتراپیست باید بداند:

یکی از نکته هایی که در مورد تاسیس یک کلینیک بسیار حائز اهمیت است داشتن طرح مناسب است ،و به دنبال این باشیم که شهری که درآن  کلینیک تاسیس می شود، شناخت نیاز و نقصی که  در آن شهر وجود دارد این مورد به جذب بیمار بسیار کمک می کند و داشتن دانش خود فیزیوتراپیست است . 

دستگاه های که اولویت بالاتری نسبت به دستگا های دیگر دارد به ترتیب ذیل است:

لیزر: به دلیل پوشش بیمه ای مناسب و تعرفه های مشخص و رضایت اغلب بیماران است.

شاک ویو: تعرفه خوب و اثر بخشی بالا و مدت زمان درمان مناسب و مقالات متعددی که وجود دارد و کاربرد در زمینه زیبایی،اورولوژی، و لورولوژی و .... است.

تکار:تعرفه خوب و اثر بخشی مناسبی  دارد ولی در حال حاضر نتوانسته آن جوری که فیزیوتراپیست ها  از این دستگاه انتظار دارند را برآورده کند ولی به مرور و با گذشت زمان به این دستگاه نیاز پیدا می کنند.

 

ما در این مقاله قصد داشتیم فیزیوتراپیست هایی که قصد راه اندازی یه کلینیک را دارند و نمی دانند از کجا شروع کنند کمک کوچکی شده باشد وبدانند که از کجا باید این کار را شروع کنند.