ورود ثبت نام

مقالات

پلاسما تراپی چیست ؟

نوع مقاله: رایگان
دانلود

پلاسما تراپی یک متد مدرن درمانی برای زیباسازی و جوانسازی پوست است که برای درمان جوش ، از بین بردن چین و چروک های صورت ، کاهش نقاط قرمز پوست  ، درمان اسکار آکنه، درمان افتادگی پلک ها ، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه ها و خال های پوستی کاربرد دارد . این روش درمانی  غیر تهاجمی بوده و بدون نیاز به عمل های جراحی یا بیهوشی است و به نام های پلاسماجت یا پلکسر نیز شناخته میشود. در این روش توسط دستگاه پلاسماجت نقاط ریزی به فاصله ی کم در سطح پوست سوزانده میشود که هیچگونه اثرات اسکاری را به جای نمی گذارد. این عمل باعث تبخیر لایه های زیرین پوست شده . در نتیجه جمع شدن پوست و لیفت نواحی مختلف را حاصل میکند .
پلاسما را در حقیقت میتوان حالت چهارم ساختار ماده (جامد مایع گاز) در نظر گرفت ، که از حرارت دادن و گرم کردن گاز حاصل میشود ، فرایند اثرگذاری دستگاه پلاسماجت ایجاد بار الکترونی بر روی غشای پوست است که لایه سطحی پوست را از حالت جامد به گاز تبدیل میکند که این امر سبب تحریک سلول ها و بازسازی و ترمیم بافت ها در منطقه اعمال شده میشود و ریزش پوسته های قدیمی ناحیه اعمال شده با سلول های پوستی جدید را حاصل میکند . پلاسماجت با یونیزایسون گاز میان اپلیکاتور دستگاه و سطح پوست  به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و موجب تحریک سلولی مناطق آسیب دیده و آغاز فرایند بازسازی و جواسازی میگردد.

 

 

 درمان افتادگی پلک و لیفت بینی از بیشترین کاربرد های این متد در مراکز زیبایی و جوانسازی پوست است .

درمان افتادگی پلک با پلاسماتراپی

بافت پلک های چشم به دلیل ظرافتی که در ساختار آنها وجود دارد و فشاری که با پلک زدن های فراوان در طول روز تحمل میکنند معمولا در معرض عارضه های افتادگی  قرار میگیرند ، که این امر با داشتن استرس ، کشیدن سیگار ، و آلودگی های محیطی بیشتر نیز میشود . یکی از بهترین روش های غیر جراحی درمان افتادگی پلک استفاده از روش درمانی پلاسماجت یا پلاسماتراپی برای درمان افتادگی و لیفت پلک ها است . در این روش با استفاده از تکنولوژِی پلاسما تحریک بر روی بافت های آسیب دیده و فرسوده صورت میگیرد و پوست های اضافه و شل شده با برخورد با پلاسما تصعید شده و با سلول های پوستی جدید جایگزین میگردد . که نتیجه این فرایند جوانسازی و برطرف نمودن افتادگی پلک ها  بدون عمل جراحی و استرس های ناشی از آن است .

لیفت و کاهش حجم بینی با استفاده از پلاسماتراپی

از رایج ترین کاربردهای دیگر پلاسماجت در مراکز زیبایی استفاده از این متد غیر تهاجمی در لیفت و کوچک کردن بینی های گوشتی است . به این صورت که نقاط ریزی به فاصله کم بر روی پوست سوزانده میشود که عمق سوختگی زیادی نسبت به ظاهر خود ایجاد میکنند  که سبب تصعید پوست و لیفت شدن بینی میگردد  .اثرات به جای مانده از پلاسما تراپی بعد از گذشت  10 روز بر روی پوست بهبود می یابد .  این روش زیبایی بیشتر برای افرادی که بینی گوشتی دارند مناسب است و پزشک قبل از شروع فرایند درمان باید معاینات لازم از لحاظ وجود انحراف و ضایعه های دیگر بر روی بینی فرد را بررسی  کند .

 

  • زنان باردار ، بیماران مبتلا به صرع و افرادی که  دستگاه های تنظیم ضربان قلب در بدن آنها به کار رفته است مجاز به استفاده از پلاسماتراپی نیستند .
  • قبل از انجام پلاسماتراپی از  مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده ی خون و بعد از انجام آن نیز از  استفاده از مواد آرایشی در ناحیه پلاسما شده خودداری شود