ورود ثبت نام

مقالات

آشنایی با دستگاه لیزر رباتیک

نوع مقاله: رایگان

دستگاه لیزر رباتیک، یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع دستگاه ها می باشد که کاربرد های درمانی زیادی دارد. امروزه از این نوع دستگاه در بسیاری از صنایع از جمله در صنعت پزشکی، حوزه فیزیوتراپی و لیزرتراپی  استفاده می شود. بسیاری از فعالیت هایی که از طریق جراحی قابل انجام نیستند را می توان به کمک لیزر جراحی کرد. جراحی با لیزر امروزه در سطح دنیا بسیار گسترش پیدا کرده است. با توجه به عوارض کم تری که این روش جراحی دارد، بسیاری از افراد علاقمند به جراحی از طریق لیزر هستند و از جراحی های تهاجمی می ترسند. در واقع دستگاه لیزر رباتیک از روش غیر تهاجمی اقدام به درمان بیماری های مختلف می کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با دستگاه لیزر رباتیک آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین سعی می کنیم تا شما را با ویژگی ها، مزایا و قیمت این نوع دستگاه نیز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

دستگاه لیزر رباتیک شرکت دانش بنیان اکسون

لیزر رباتیک درمانی

روش های مختلفی برای جراحی در اتاق عمل ها وجود دارند که از جمله مهم ترین و اصلی ترین آن ها می توان به جراحی های تهاجمی اشاره کرد. در این روش از جراحی ها، قسمت هایی از بدن که نیاز به جراحی دارند، به  کمک تیغ جراحی برش داده می شوند. پس از انجام عمل جراحی، قسمت های مورد نظر بخیه می شوند. این نوع عمل جراحی دارای معایبی می باشد. از جمله ی مهم ترین معایب آن این است که روشی تهاجمی می باشد. در صورتی که پزشکان جراح متبحر این کار را انجام ندهند، ممکن است جای بخیه ها روی پوست باقی بماند و باعث زشت شدن پوست در ناحیه مورد نظر شود. این در حالی است که در روش های درمانی به کمک لیزر این عوارض وجود نخواهند داشت.

دستگاه لیزر رباتیک درمانی کار درمان بسیاری از بیماری ها را آسان کرده است. به کمک لیزر، بخش های مختلف داخلی بدن درمان می شوند، بدون آن که نیاز باشد تا جراحی های تهاجمی روی آن ها شکل بگیرد. به عنوان مثال به کمک یک لیزر رباتیک، می توان از راه دور یک جراحی را انجام داده و ضایعه را برطرف نمود. قیمت این لیزر های درمانی بسیار بالا می باشد در بسیاری از موارد از این ربات ها برای درمان و از بین بردن توده های سرطانی استفاده می شود. علاوه بر آن بسیاری دیگر از بیماری هایی که مربوط به اندام های داخلی بدن هستند، به کمک این روش درمان می شوند.

البته استفاده از لیزر برای درمان بیماری های مختلف ممکن است دارای عوارضی نیز باشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوارض این نوع روش درمانی، این است که قدرت اشعه لیزر بسیار بالا می باشد. بالا بودن قدرت اشعه لیزر ممکن است باعث تخریب بافت های اطراف ضایعه مورد نظر شود. لذا در استفاده از لیزر برای درمان بیماری های داخلی انسانی بایستی دقت نمود که اشعه لیزر دقیقا به هدف مورد نظر برخورد کند. بدیهی است در صورتی که پزشکان در این زمینه از تخصص کافی برخوردار نباشند، ممکن است باعث تخریب بافت های اطراف ضایعه شوند. این حساسیت زمانی افزایش پیدا می کند که افراد بخواهند برای از بین بردن لکه های پوستی از لیزر استفاده کنند. بدیهی است در صورتی که پزشکان در این زمینه از تخصص کافی برخوردار نباشند، ممکن است عارضه های جدیدی بر روی پوست ایجاد کنند.

 

مزایای لیزر رباتیک

لیزر رباتیک دارای مزیت های فراوانی می باشد. در ادامه به چند مورد از مزیت های لیزر رباتیک اشاره می کنیم:

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های لیزر رباتیک، این است که این نوع لیزر ها معمولا قابلیت چرخش 360 درجه داشته و می توان به کمک کنترل آن ها را حرکت داد. این ویژگی و مزیت باعث شده است تا بتوان همه ی قسمت ها را بدون حرکت دادن پایه ی لیزر مورد هدف قرار داد. به عنوان مثال در مورد لیزر رباتیک های درمانی این قضیه کاملا مفید واقع می شود و می توان به کمک آن بخش های مختلف بدن را مورد هدف قرار داد.
  • یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های لیزر رباتیک، این است که امکانات متعددی دارد که باعث می شود کار با آن راحت باشد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین و اصلی ترین قابلیت های آن این است که در طول درمان با لیزر رباتیک، نیازی به حضور همیشگی کاربر در محیط کار وجود ندارد. به عنوان مثال در صورتی که یک عمل جراحی با لیزر قرار است اتفاق بیفتد، نیازی به حضور پزشک متخصص در تمام مدت زمان عمل وجود ندارد.

 

کاربرد لیزر رباتیک در فیزیوتراپی

لیزر رباتیک کاربردهای کلیدی در بخش های مختلف که یک بخش آن در فیزیوتراپی است، به صورتی که با استفاده از لیزر رباتیک دردهایی که بسیار حاد و مزمن هستند با نفوذ به بافت نرم پوست انجام می دهد. درمان اصلی لیزر رباتیک درمانی، تحریک فرآیند و بهبود بافت آسیب دیده است.  از جمله کاربردهای دستگاه لیزررباتیک، بهبود دردهای ناحیه سر، گردن، کمر،صورت،آرتروز گردن، پارگی های عضلات،پیچ خوردگی در ناحیه مچ پا یا دست که در ورزشکاران بیشتر شایع است.

 

قیمت دستگاه لیزر رباتیک

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، دستگاه لیزر رباتیک یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع دستگاه ها در سطح دنیا می باشد که در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. امروزه از لیزر استفاده های زیادی می شود. لیزر پرتوان ، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد و این موضوع باعث شده است تا بتوان از آن در موارد متعددی استفاده کرد. به عنوان مثال امروزه علاوه بر صنعت پزشکی، در صنایعی همچون صنعت جوشکاری نیز از لیزر استفاده می شود. البته دستگاه هایی که از آن ها برای جوشکاری استفاده می شود، طبیعتا با دستگاه هایی که در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، تفاوت دارند.

قیمت دستگاه های لیزر رباتیک با یکدیگر متفاوت می باشد. هر چقدر که کاربرد ها و امکانات دستگاه لیزر رباتیک بیشتر باشد، بدیهی است که قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال در صنعت پزشکی امروزه از دستگاه های بسیار پیشرفته ای استفاده می شود تا عملیات لیزرتراپی با دقت بسیار بالایی انجام شود و مشکلی برای افراد به وجود نیاید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت دانش بنیان اکسون تماس حاصل فرمایید.