ورود ثبت نام

مقالات

لیزرتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوع مقاله: رایگان

آیا تا کنون نام لیزرتراپی را شنیده اید؟ این روش درمانی مهم و کاربردی، یکی از بهترین روش های درمانی به حساب می آید که با استفاده از آن شما می توانید فعالیت های مختلفی را انجام دهید. جالب است بدانید که برای انجام فعالیت های مختلف مربوط به لیزرتراپی راه های بسیار زیادی در جلوی پای افراد قرار گرفته است. در حال حاضر، زیبایی و سلامت پوستی اهمیت فوق العاده بالایی برای افراد در موقعیت های مختلف دارد. از همین رو، اگر شما هم به مباحث مربوط به لیزر تراپی علاقه مند هستید ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید. امروز ما اطلاعات کاملی را به شما در مورد هزینه لیزرتراپی، دستگاه لیزرتراپی و لیزرتراپی در فیزیوتراپی ارائه می کنیم.

لیزرتراپی

لیزرتراپی چیست؟

لیزرتراپی یک روش درمانی ویژه پوست به حساب می آید و با استفاده از روش های تقویت نور، آلودگی های پوستی را به طور کامل نابود می کند. جالب است بدانید که با استفاده از این روش درمانی شما می توانید خیلی راحت بدون آسیب رسانی به سطوح بالایی پوست، آلودگی های لایه های زیرین را از بین ببرید. به همین علت هم روش های مربوط به لیزر تراپی اهمیت زیادی داشته و شما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. دستگاه لیزرتراپی می تواند با استفاده از طول موج های ویژه و نور قوی، این آلودگی ها را نابود سازد. در ادامه بیشتر در این مورد با شما صحبت می کنیم.

لیزرتراپی

هزینه لیزرتراپی

مبلغی که شما باید برای دریافت خدمات مربوط به لیزر تراپی پرداخت کنید، هزینه لیزرتراپی نام دارد. این هزینه می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص متغیر باشد. اولین فاکتوری که بر روی این مبلغ تاثیر گذار است، نوع لیزر و نوع بیماری است. مسلما هرچه بیماری سخت تر باشد و لیزر قوی تر شود، شما باید هزینه بالا تری را پرداخت کنید. نوع تخصص و شرکتی که شما از آن برای دریافت خدمات استفاده می کنید، دیگر عوامل مهمی به حساب می آیند که شما باید به آنها توجه کنید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

مزایای استفاده از انواع لیزر تراپی

لیزرتراپی می تواند در دسته بندی ها و مدل های مختلفی ارائه شود. مدل های کم توان و پر توان از جمله این مدل ها هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه هر کدام از این موارد و مزایای کلی لیزرتراپی را بیشتر با هم بررسی می کنیم.

  • استفاده از این روش درمانی خواص ضد التهابی داشته و می تواند آلودگی های فیزیکی را نابود سازد.
  • این روش فیزیکی می تواند درد را از بین ببرد و سلامت کلی بدن شما را افزایش دهد.
  • لیزرتراپی می تواند باعث شود تا عصب ها عملکرد های بهتر و قوی تری داشته باشند.
  • استفاده از این متور درمانی سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر کرده و فعالیت های عروق را بهتر می کند.
  • استفاده از لیزرتراپی می تواند باعث شود تا زخم های خاص بدن شما خیلی سریع تر ترمیم شوند.

همانطور که مشاهده کردید، لیزرتراپی می تواند خواص خیلی زیادی برای قسمت های مختلف بدن شما داشته باشد.

لیزر درمانی کم توان

یکی از تکنیک های موجود برای انجام فعالیت های مربوط به لیزرتراپی، استفاده از لیزر های کم توان می باشد. این روش به عنوان روش مکمل جایگاه فوق العاده مهمی در طب سنتی دارد. با استفاده از این روش، هیچ گرمایی در سیستم تولید نمی شود. بلکه دستگاه مورد نظر با استفاده از نور قرمز، مادون قرمز و طول موج پایین تر از سطح لیزر فعالیت می کند. برای کار با این روش، متخصصین 30 ثانیه لیزر را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار می دهند. طول موج های تنظیم شده تا عمق 3 تا 5 سانتی متری پوست رفته و تغییرات مهمی را درون سلول های مورد نظر ایجاد می کند. در نهایت، درد کاهش پیدا کرده، التهاب های بدنی از بین رفته و شما می توانید بدون عوارض سلامتی خود را به دست آورید. این روش به علت استفاده نکردن از دارو های شیمیایی، هیچ عوارضی نخواهد داشت.

این روش یکی از رایج ترین و کم خطر ترین روش های موجود برای لیزرتراپی به حساب می آید. اکثر افراد هم به دنبال استفاده از این روش برای درمان مشکلات پوستی خود هستند. ولی، گاهی اوقات این روش پاسخگوی نیاز های بدنی نبوده و در نتیجه، افراد باید به دنبال استفاده از دیگر روش های موجود باشند. لیزر درمانی در حالت پر توان، همان راهی است که افراد به دنبال آن هستند.

لیزر درمانی پر توان

این روش لیزرتراپی، شاید محبوب ترین روش هم به حساب بیاید. این روش معمولا در مراکز فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر تراپی در فیزیوتراپی نام دیگر این روش می باشد. در این روش، دستگاه از توان و انرژی فوق العاده بالا تری استفاده کرده و به لایه های خیلی عمیق پوست دسترسی پیدا می کند. معمولا از این روش برای درمان مشکلات پوستی استفاده نشده و برای از بین بردن مشکلاتی همچون دیسک کمر و گردن استفاده می شود.

مسلما هرچه قدرت لیزر مورد نظر افراد بالا تر باشد، لایه های بیشتری را ترمیم کرده و در نتیجه به افراد در به دست آوردن سلامتی کمک بیشتری می نماید. البته که این روش لیزر درمانی به تخصص و مهارت فوق العاده بالایی نیاز دارد. چرا که یک اشتباه کوچک در زمینه محاسبه، می تواند آسیب های جدی را به فرد وارد کند.