ورود ثبت نام

مقالات

دستگاه کایزر و شناخت کلی آن

نوع مقاله: رایگان

دستگاه کایزر یکی از نسخه های پیشرفته شاک ویو می باشد که دارای اپلیکاتور های مختلف می باشد. که در زمینه های مختلف اعم از زیبایی، اورولوژی، خارپاشنه، بیماری های کف لگن و ..... کاربرد دارد.

اپلیکاتور های دستگاه کایزر:

دارای اپلیکاتور واژینال جهت درمان نواحی که نیاز به تقویت گرمایی-هوازی-انتخابی عضلات به صورت شش پلاریته و تک پلاریته است. دارای مودهای خازنی و مقاومتی می باشد، همچنین حالت گرمایی و غیر گرمایی در نرم افزار جهت ریلکس کردن عضلات قابل انتخاب است.

دارای اپلیکاتور فرکشنال یا میکرو لنز جهت فوکوس امواج  رادیو فرکانس در عمق درم برای جوانسازی پوست و افزایش الاستیته پوست، بستن منافذ پوست، درمان اسکار آکنه، اسکار جای بخیه و اسکار زخم می باشد.

دارای اپلیکاتور هوشمند کنترل دمایی با 4 سری مختلف باپیلار، مونو پلار که به صورت خازنی و مقاومتی ارایه می شود. با قابلیت تعویض تمام سری ها

دارای سنسور دما توسط امواج رادیو فرکانسی می باشد.

دارای 4 عدد اپلیکاتور ارگونومیک 2 عدد خازنی و 2 عدد مقاومتی با قابلیت شناسایی توسط دستگاه و ارسال امواج سیموله شده مغذی در غالب رادیو فرکانس شامل امواج بتا،آلفا،گاما و ....

دارای  اپلیکاتور بایپلار رجینال فلکس با قابلیت تغییر سایز بین دو قطب بر روی صورت جهت تقویت عضلات صورت بصورت هوازی و گرمایی با هدف های درمانی گونه گذاری ایجاد تقارن در صورت و افزایش حجم و تقویت یک عضله به صورت انتخابی در صورت و همچنین ایجاد جوانسازی و لیفت عمقی در سطح عضله می باشد.

دستگاه کایزر در مقایسه با نمونه های قبلی دستگاه  شاک ویو پیشرفت های چشمگیری داشته که در بالا به آن اشاره شد که دارای چه ویژگی هایی است و هر اپلیکاتور چه امکاناتی در اختیار فیزیوتراپیست قرار می دهد.  این مقاله برای آشنایی هر چه بیشتر با دستگاه کایزر است.  

عملکرد دستگاه شاک ویو برای نواحی صدمه دیده:

در واقع عملکرد شاک ویو بر روی قسمت‌های صدمه دیده بدن است. امواج صوتی که فرکانس بالایی دارند به ترمیم نواحی صدمه دیده کمک می‌کند. حرکات ویبره مانند آن موجب افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده نیز شده و باعث تسکین یافتن درد در حین استفاده از دستگاه می‌شود. البته این برای مواقعی است که در فیزیوتراپی از این دستگاه استفاده شود.  اما مورد دیگری که می‌توان از این دستگاه استفاده کرد برای ورزش‌های سنگین است. قبل از تمرین، با کمک این دستگاه بدن را گرم کرده و عضلات را آماده فعالیت سنگین در ورزش می‌کند.

چه زمانی  امکان استفاده ار دستگاه شاک ویو منع شده است
بارداری

 کودکان و نوجوانانی که  در سن  رشد هستند.

افرادی که دچار  بیماری های سرطان هستند.

افرادی که دارای مشکلات قلبی و عروقی هستند.

اختلالات گردش خون و انعقاد خون

استفاده از داروهای کورتونی که  در یک ماه های اخیر فرد مصرف کرده است.

 دیابت

نکته: پس از استفاده از دستگاه ممکن است پوست کمی ملتهب و قرمز شود که برای تسکین درد آن می‌توانید از مسکن استفاده نمایید.