ورود ثبت نام

مقالات

شاک ویو و کاربرد آن در اورولوژی

نوع مقاله: رایگان

امروزه بسیاری از بیماری هایی که قابل درمان به نظر نمی رسید با تکنولوژی جدید قابل درمان شده است. یکی از این تکنولوژی ها شاک ویو می باشد. مهندسی پزشکی در سال های اخیر بسیار به کمک علم پزشکی آمده است. این فناوری های جدید باعث شده است که انجام عمل ها و درمان بیماری ها با حداکثر دقت و حداقل تروما صورت پذیرد.

شاک ویو چیست؟

شاک ویو ها امواجی هستند غیر خطی دارای ویژگی های فیزیکی خاص که در طول موج های مختلف ویژگی های خاصی را از خود نشان میدهند. دامنه پالس این امواج در محدوه 0 تا 120 مگا پالس می باشد. که در درمان های مختلف از این محدوده استفاده می شود.

مهمترین مواردی که از دستگاه شاک ویو استفاده می شود:

امروزه استفاده از دستگاه شاک ویو برای بیماری های بسیاری از جمله عارضه های اورولوژی کاربرد دارد. در این بخش به مهمترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. درمان درد های کهنه و مزمن عضلانی: تروما هایی که باعث آسیب دیدگی شدید در قسمت عضلات و تاندون شده اند و این آسیب دیدگی در گذشته به صورت کامل درمان نشده است توسط این دستگاه درمان خواهد شد.
  2. درد های روماتیسمی گردن و کمر: شاک ویو با توجه به تاثیری که بر روی عضلات و استخوان ها و اتصالات گردن و کمر می گذارد به صورت قابل توجهی باعث کاهش و حتی بهبود درد در این نواحی خواهد شد.
  3. افزایش روند بهبودی و جوش خوردن استخوان ها: شاک ویو باعث می شود که شکستگی ها سریعتر ترمیم شوند. اگر این شکستگی ها در قسمت های حساس و به اصطلاح ریسکی باشد این امواج بسیار مفید و کاربردی خواهند بود.
  4. آسیب های مزمن ورزشی: در ورزش هایی مانند: تنیس و گلف بیماری هایی نظیر تنیس البو و گلف البو ایجاد می شود. این فناوری باعث درمان موثر در این بیماری ها می شود.
  5. درمان گرمی و التهاب عضلات: امواج شاک ویو در عضلات  و مفاصلی  که  به هر دلیلی دچار التهاب و گرمی هستند نقش تسکینی و درمانی خواهد داشت. 
  6. تسکین درد در ناحیه های خاص: درد در برخی نواحی بسیار طاقت فرسا بوده و بدون استفاده از مسکن های قوی آرام نمی شود. از جمله این نواحی می توان به لگن و کشاله ران اشاره کرد. این تکنولوژی به صورت بسیار کامل و موثر در تسکین درد این مناطق موثر می باشد.
  7. درمان خار پاشنه پا: شاک ویو یکی از معدود درمان هایی می باشد که برای خار پاشنه پا موثر می باشد. این درمان هم برای درد و هم برای ترومای ناشی از این عارضه مناسب می باشد.
  8. آسیب های غیر قابل برگشت ورزشکاران حرفه ای: درگذشته که از فناوری شاک ویو خبری نبود برخی از تروماها در ناحیه تاندون و مفاصل غیر درمان بود. ورزشکاران حرفه ای با این آسیب مجبور به خداحافظی از ورزش بودند. ولی امروزه بسیاری از این آسیب ها قابل درمان شده است.

استفاده از این روش مدرن  در اختلالات اورولوژی:

اختلالات اورولوژی و دستگاه تولید مثلی یکی از شایع ترین معضلات مردان می باشد.  آمار ها موید این مورد است که عدم توانایی جنسی در کشور ما دومین عامل طلاق می باشد. استفاده از روش های نوین مانند روش مذکور به تازگی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است زیرا که بسیار موثر است. همچنین این روش یک روش غیر تهاجمی بوده و  یکی از مهمترین موارد استفاده از این دستگاه در درمان اختلالات نعوظ می باشد.

رفع اختلال نعوظ و نشت وریدی با دستگاه شاک ویو: 

در این بخش به مزایای استفاده از  شاک ویو در مقایسه به سایر روش ها اشاره خواهیم کرد:

  1. درمان موثر با تاثیر طولانی مدت
  2. این درمان روشی غیر تهاجمی، بدون درد و سرپایی می باشد.
  3. در این روش نیاز به بیهوشی و اتاق عمل نبوده و به راحتی قابل انجام است.

روش شاک ویو مدرن ترین اندیکاسیون درمان بوده  و همچنین عوارض درمان دارویی را نخواهد داشت.

دستگاه  شاک ویو شرکت اکسون را از کجا تهیه نماییم؟

خرید دستگاه های پیشرفته ای مانند این دستگاه که از فناوری روز دنیا بهره می برد بسیار حساس می باشد. زیرا در صورت خرید از مراکز نامعتبر علاوه بر اینکه از لحاظ مالی متضرر می شوید ممکن است به بیمار خود نیز آسیب برسانید. با کارشناسان ما تماس بگیرید.