ورود ثبت نام

مقالات

دستگاه تکارتراپی و کاربردهایی که می تواند در فیزیوتراپی داشته باشد

نوع مقاله: رایگان

تکارتراپی چیست؟

دستگاه تکارتراپی در فیزیوتراپی مهم و ضروری است. تکارتراپی یک روش درمانی می‌باشد که بر پایه تولید امواج رادیو فرکانس به درمان برخی از عارضه ‌ها می‌پردازد. این روش یک روش بسیار نوین و پیشرفته در علم فیزیوتراپی می‌باشد که تأثیرات بسیار زیادی روی درمان و زیبایی دارد. به‌ طور کلی از این روش برای درمان آسیب ‌های استخوانی و اسکلتی، مفصلی، و همچنین ماهیچه‌ای و بخش‌ های نرم بدن استفاده میشود. 

 

دستگاه تکارتراپی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

 به‌ عنوان بیماری که قصد دارد از این روش بهره ببرد، یا کلینیکی که تلاش دارد تا این دستگاه را خریداری کند و آن را در خدمات فیزیوتراپی خودش جای دهد؛ بهتر است که شما بیشتر با نحوه کار دستگاه تکارتراپی آشنا شوید. به‌ طور کلی این دستگاه بر اساس جریان انتقال انرژی مقاومتی و خازنی به درمان می‌پردازد. این دستگاه از یک صفحه عایق فرکانس ‌های مقاومتی یا خازنی تشکیل ‌شده که می‌تواند فرکانس ‌ها را از این طریق به عمیق‌ترین نقاط بدن برساند. توجه کنید که برای تاثیر گذاری بیشتر، این دستگاه باید در موقعیت مناسب تنظیم شود. این دستگاه امواج با فرکانس بالا را به‌ منظور دستورهایی برای انقباض و انبساط عضلات صادر می‌کند. این‌ موضوع باعث می‌شود که سطح اکسیژن و حرارت و گرمای درون عضله بیشتر شود و گردش خون در آن ناحیه نیز افزایش پیدا کند‌. در ادامه این اتفاقات می‌توانند مشکل ایجاد شده در عضله و بخش مورد نظر را از بین ببرند.

 

کاربرد دستگاه تکارتراپی چیست؟

 

دستگاه تکارتراپی برای موارد گوناگون و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند در زمینه بهبود در رفتگی ها و کبودی ‌ها، بهبود آسیب‌ های ورزشی و توان‌بخشی های بعد از عمل، بهبود شرایط کف لگن، بهبود درد حاد در مفاصل، بهبود سیستم عروقی و لنفاوی، بهبود شرایط ستون فقرات و ... استفاده شود.

 

مزایای استفاده از این دستگاه کدام‌ ها می‌باشند؟

 

پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که دستگاه تکارتراپی از طریق روشی غیر تهاجمی به درمان بیمار می‌پردازد. تمامی روند درمان با استفاده از این دستگاه، از طریق دستورات الکترومغناطیسی انجام می‌شود و هیچ عامل خارجی دیگری روی درمان تاثیر گذار نیست. در واقع این دستگاه کمک می‌کند تا خود بدن شما با بهبود گردش خون و بالا بردن حرارت روند درمان را راحت‌تر طی کند. این دستگاه باعث میشود هورمون‌ های ضد درد در بدن ترشح ‌شود و این ‌موضوع می‌تواند آرامش بسیار زیادی را برای بیمار به‌ همراه داشته باشد. با استفاده از این دستگاه علاوه ‌بر بهبود شرایط کلی بدن، شما می‌توانید دامنه حرکتی عضلات خودتان را افزایش دهید و راحت‌تر از عضلات خود استفاده کنید. در طول درمان با استفاده از دستگاه تکارتراپی شما هیچ‌ گونه دردی را احساس نمی‌کنید و می‌توانید از مزایای یک درمان بدون عارضه و بدون درد نهایت لذت را ببرید. 

 

آیا استفاده از دستگاه تکارتراپی عوارضی را به‌ همراه دارد؟

 

بعد از صحبت در رابطه با مزایای استفاده از دستگاه تکارتراپی، بهتر است که برای شما در رابطه با عوارض تکارتراپی در فیزیوتراپی نیز صحبت کنیم. تکارتراپی یک روش کاملاً بدون خطر و بدون عارضه می‌باشد. تا به امروز هیچ موردی که نشان‌ دهنده عارضه استفاده از این دستگاه باشد در هیچ جا ثبت نشده ‌است. تکارتراپی از انرژی زیست سازگار با بافت ‌های بدن استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده تا هیچ‌ گونه عارضه‌ای در زمینه استفاده از این دستگاه وجود نداشته باشد. اگر بخواهیم به بیان ساده‌تر بگوییم، تکارتراپی در واقع همان خدمات ماساژ می‌باشد که در نوع امواج الکترومغناطیسی تغییر کرده است. آیا استفاده از خدمات ماساژ اصولی به بدن شما آسیبی وارد می‌کند؟ خیر. پس استفاده از دستگاه تکارتراپی نیز عارضه خاصی برای شما نخواهد داشت.

هزینه تکارتراپی چقدر می‌باشد؟

 

شاید برای شما نیز این سوال پیش ‌آمده باشد که هزینه استفاده از خدمات تکارتراپی چقدر می‌باشد. در این زمینه باید به شما بگوییم که موارد گوناگونی مانند تعداد جلسات درمان، ناحیه آسیب‌ دیده، و استفاده از انواع متفاوت دستگاه ها تاثیر بسیار زیادی روی هزینه استفاده از این خدمات خواهد داشت. 

 

 

بعد از چند وقت تأثیرات این درمان مشاهده می‌شود؟

 

طبق تحقیقات انجام ‌شده، بعد از استفاده از دستگاه تکارتراپی می‌توانید بلافاصله تأثیرات آن را مشاهده کنید. در حین درمان دستگاه روند انقباض و انبساط و افزایش گردش خون و اکسیژن را در بافت مورد نظر شروع میکند. به ‌همین دلیل به‌ محض این ‌که شما از خدمات این دستگاه استفاده ‌کنید، می‌توانید تاثیرات آن روی بهبود شرایط را مشاهده کنید. این روش به ‌عنوان یکی از سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین روش‌ های درمان برخی آسیب ‌ها شناخته می‌شود که می‌تواند در کاهش زمان بهبود تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

 

چه افرادی نمی‌توانند از روش درمانی تکارتراپی استفاده کنند؟

برای استفاده از این روش درمان محدودیت ‌هایی وجود دارد. برای مثال افراد دیابتی، افراد که دارای سرطان هستند، بانوان باردار و افرادی که قلب آن‌ ها با استفاده از باطری کار می‌کند نمی‌توانند از این روش درمان استفاده کنند.

 

قیمت این دستگاه چقدر می‌باشد؟

 

اگر شما یک کلینیک فیزیوتراپی داشته باشید، ممکن است که کنجکاو شوید که در رابطه با قیمت دستگاه تکارتراپی اطلاعاتی را کسب کنید. به این موضوع توجه نمایید که فرقی نمی‌کند قیمت این دستگاه چقدر می‌باشد، شما می‌توانید با خرید دستگاه تکارتراپی در بازه زمانی کوتاهی چند برابر هزینه‌ای که برای خرید خرج کرده‌اید را دربیاورید. زیرا این دستگاه ویژگی ‌های شگفت‌ انگیزی دارد و توسط بیماران زیادی مورد پسند واقع می‌شود. ما نمی‌توانیم یک مبلغ مشخص‌ شده را برای شما به ‌عنوان قیمت دستگاه تکارتراپی ارائه دهیم. فاکتور هایی مانند کشور سازنده و برندی که به تولید محصول پرداخته است، توان خروجی این دستگاه، وجود فرکانس ‌های متفاوت و وجود تجهیزات گوناگون در قیمت این دستگاه تاثیر گذار می‌باشد.

جمع‌بندی 

به‌ طور کلی ما در این محتوا تلاش کردیم تا برای شما در رابطه با دستگاه تکارتراپی و ویژگی ‌های این روش درمانی صحبت کنیم. به ‌طور کلی این دستگاه، دستگاهی بسیار کاربردی می‌باشد که برای درمان بیماری ‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیماری ‌هایی مانند اسپاسم عضلات، پیچ‌ خوردگی، آرتروز، درد های مفصلی، پارگی رباط،  آسیب ‌های تاندونی، خشکی مفاصل و ... با این دستگاه درمان میشوند. با توجه به دامنه‌ای از بیماری ‌ها که این دستگاه ساپورت می‌کند، مشخص می‌شود که وجود این دستگاه تا چه حد در یک کلینیک فیزیوتراپی حیاتی و مهم می‌باشد.