ورود ثبت نام

مقالات

درمان رادیو فرکانسی (RF) چیست؟

نوع مقاله: رایگان

 درمان رادیو فرکانسی یا RF ، یک روش درمانی نوین که انرژی الکترومغناطیسی با فرکانس بالا را در بافت وارد می کند انرژُی که در RF  وجود دارد کمترین مبزان انرژی تابشی الکترو مغناطیسی است و یک اثر حرارتی بسیار عمیق که به بافت مورد نظر وارد می کند.اگر از هر گونه درد عضلانی یا مفصلی رنج می برید، درمان رادیو فرکانسی می تواند به تسکین درد شما کمک کند. در ادامه به شناخت هر چه بیشتر  این روش درمانی می پردازیم. 

 

کاربرد درمان رادیو فرکانسی (RF)

درمان رادیو فرکانسی برای درمان بیماری های مختلف در حوزه فیزیوتراپی  مورد استفاده قرار می گیرد،  بیماری هایی که می توان از این روش درمانی برای آن استفاده کرد بیماری هایی نظیر:

گردن درد

کمر درد

درمان سلولیت

لاغری موضعی (شکم،پهلو، ران ، بازو، سینه)

زیبایی

شانه یخ رده

اثر درمانی رادیوفرکانسی (RF) چقدر طول می کشد؟

 درمان رادیو فرکانسی یا RF در زمان خیلی کوتاه اثر گذار بوده و  اکثر بیماران پس از درمان با RF به سرعت تسکین درد را در بافت مورد نظر مشاهده می کنند. ولی به طور معمول طول درمان بسته به شرایطی وجود دارد، حداقل 3 تا 5 جلسه به طول می انجامد. 

عوارض جانبی درمان رادیو فرکانسی(RF)

به گفته اکثر کارشناسان و خود بیماران که از این روش درمانی برای درمان استفاده کرده اند عوارض جانبی مشاهده و گزارش نشده است.

انواع روش های انتقال رادیو فرکانسی

برای انتقال RF به بافت از دو روش تک قطبی و دو قطبی استفاده می شود.

تک قطبی

دو قطبی

تک قطبی (MONO POLAR)

در روش انتقال تک قطبی با توجه به نام آن دارای  یک قطب است  و امواج از یک قطب به بدن وارد می شود  که برای استفاده از آن، به یک پد یا اتصال به زمین  نیاز است که امواج را به صورت عمقی تر به بافت جریان می دهد.

 دوقطبی(BI POLAR)

در روش انتقال دو قطبی ،امواج در  سایر بدن جریان نمی یابد و نیازی به استفاده از اتصال به زمین یا پد نیست و امواج را به صورت سطحی تر به بافت جریان می دهد.

قیمت دستگاه رادیو فرکانسی(RF)

معمولا قیمت دستگاه رادیو فرکانسی یا RF  به علت درمان های موفقی که داشته زیاد بالا نبوده و  توانسته جای خود را در بین روشهای درمانی بسیار اثر بخش در حوزه فیزیوتراپی و یا زیبایی باز کرده است ، ما  در این مقاله به صورت خلاصه وار به آشنایی این روش درمانی پرداختیم ولی برای آشنایی بیشتر دستگاه هایی که با این روش تولید شده است با کارشناسان ما تماس بگیرید.