ورود ثبت نام

مقالات

مقایسه فیزیوتراپیست با فیزیولوژیست ورزشی

نوع مقاله: رایگان

فیزیوتراپیست ها به عنوان فیزیوتراپیست نیز شناخته می شوند و نسبت به فیزیولوژیست های ورزشی حقوق بیشتری دریافت می کنند و آینده شغلی بهتری دارند. فیزیوتراپیست ها با بیمارانی کار می کنند که توسط یک بیماری آسیب دیده یا تحت تاثیر قرار گرفته اند. آنها واجد شرایط تشخیص وضعیت بیمار و استفاده از راهبردهای مختلف برای درمان بیماری خود هستند. فیزیولوژیست های ورزشی با اجرای برنامه های ورزشی برای بهبود سلامت بیماران با افرادی که بیماری داشته اند کار می کنند. بخش های زیر شباهت ها و تفاوت های بین این دو حرفه را بیشتر نشان می دهد.

مسئولیت های فیزیوتراپیست در مقابل فیزیولوژیست ورزشی

فیزیوتراپیست ها و فیزیولوژیست های ورزشی هر دو در درمان افراد مبتلا به مشکلات پزشکی نقش دارند و می توانند خود را در بیمارستان یا محیط مطب پزشکی بیابند. فیزیوتراپیست ها برای تشخیص بیماران واجد شرایط هستند و ممکن است از ورزش یا وسایل کمکی در درمان بیمار خود استفاده کنند. هدف فیزیوتراپیست کمک به بیماران برای دستیابی یا بازیابی عملکردهای حرکتی یا مدیریت درد است. ورزش درمانگران بر کمک به بیماران خود برای بهبود سلامت جسمانی خود از طریق ورزش تمرکز می کنند. آنها ممکن است برنامه هایی را با تمرکز خاصی ایجاد کنند، مانند کمک به بیمار برای کاهش وزن

وظایف شغلی فیزیوتراپیست 

 

علت مشکلات پزشکی بیمار را مشخص کنید

برنامه های درمانی برای بیماران ایجاد می کند.

اهدافی را برای پیشرفت بیمار تعیین می کند.

به بیماران تمریناتی را آموزش می دهد  که می تواند به وضعیت آنها کمک کند.

نحوه استفاده از وسایلی مانند واکر را به بیماران آموزش می دهد.

ثبت پیشرفت بیمار

فیزیولوژیست ورزش

فیزیولوژیست های ورزشی می توانند با مدرک لیسانس وارد حرفه خود شوند. درصد بالایی از فیزیولوژیست های ورزشی خوداشتغال هستند، در حالی که دیگران در بیمارستان ها یا مطب های پزشکی کار می کنند. کسانی که در مطب های پزشکی کار می کنند ممکن است با پزشکان مشورت کنند تا بهترین رویکرد را برای درمان بیماران تعیین کنند. فیزیولوژیست‌های ورزش معمولاً با بیمارانی که تحت تأثیر بیماری قرار گرفته‌اند کار می‌کنند و برنامه‌های ورزشی را برای آنها ایجاد می‌کنند که به منظور بهبود سلامت آنها است.

مسئولیت های شغلی فیزیولوژیست ورزشی 

وضعیت پزشکی بیمار را بررسی می کند

انجام آزمایش بر روی بیماران با استفاده از تجهیزات پزشکی

نتایج آزمایش و داده های پزشکی مربوطه را ارزیابی می کند

یک برنامه ورزشی برای بیماران ایجاد می کند

نحوه انجام تمرینات را به بیماران آموزش می دهد

اثربخشی درمان را ارزیابی می کند