ورود ثبت نام

مقالات

تکار تراپی و جوانسازی پوست

نوع مقاله: رایگان

روش های جوان سازی پوست

افزایش سن با گذر زمان و بروز فرایند های وابسته به آن از جمله پیری پوست امری اجتناب ناپذیر است . برای رهایی از عوارض پوستی گذر زمان بر چهره ها شاهد دستورالعمل های متفاوتی هستیم از جمله مصرف سبزیجات و میوه جات ورزش روزانه ، مصرف کافی مایعات ، دوری از نور مستقیم آفتاب ، انجام حرکات ماساژ گونه خاص ، توصیه های شرکت های گوناگون به استفاده از کرم های روز و شب و فراورده های موضعی و... را نام برد 

با وجود اینکه ترکیباتی به مانند ویتامین c و ویتامین a در درمان پیری موثر هستند و این ترکیبات در برخی از داروهای ضد چروک وجود دارد ولی وجود این ویتامین ها دلیلی برای اینکه این داروها در درمان پیری سودمند باشند نیست

این نکته مهم است که بدانیم نمیتوان مانع از پیری پوست شد و بهترین راه برای کند کردن این روند استفاده از روش های اصولی از جمله استفاده از کرم های ضد افتاب ، تغذیه مناسب ، عدم استعمال دخانیات ، استراحت کافی ، و نوشیدن آب در طی روز به میزان کافی است .

لایه برداری های شیمیایی خاص باعث کاهش چروک های پوست و لکه و بهبود نمایی ظاهری پوست میگردد ولی نیاز به جلسات متعدد و مراقبت های ویژه خود را دارد .

 

پلینک ، لایه برداری و میکرودرم

برای پاک سازی و صاف کردن پوست میتوان به ترتیب لایه های کرم بردار ، میکرودرم ، و بعد پلینک توسط پزشکان اشاره داشت

میکرودرم یکی از ساده ترین روش ها برای صاف کردن پوست است در این روش سطح پوست در تماس با یک ماده معدنی بی ضرر که همان پودر اکسید آلومینیوم است قرار می گیرد ، این پودر با داشتن کریستال های ریز باعث میشود پوست ساییده شده و بافت های مرده از بین رفته و روند ترمیم پوست فعال شود

بوتاکس ، ژل و چربی

هر چروکی که در قسمتی از پوست صورت ایجاد میشود مکانیزیم آسیب زایی خود را دارد و به همین دلیل از بوتاکس ، ژل و چربی متناسب با بروز آسیب  و با نظر پزشک متخصص انجام میگیرد. بایستی در نظر داشت که برخی از این درمان ها موقتی هستند به عنوان مثال بوتاکس تاثیر موقت دارد و به طور مداروم باید 4 تا 6 ماه تکرار شود .با تزریق بوتاکس ، عضلات آن ناحیه به صورت  موقت فلج و بعد از مدتی رفته رفته این اثر کمرنگ میشود ، برای چروک های پایینی صورت نیز بهتر است از تزریق ژل های پر کننده یا چربی استفاده شود .

استفاده از روش های به مانند بوتاکس و تزریق چربی در داخل بافت های صورت گاها دارای عوارضی است که موجب آسیب دیدن ظاهر صورت و بافت های داخل آن میشود ، تزریقات نامناسب ، منقضی شدن چربی های تزریقی و... از مشکلاتی است که گاها گریبان گیر افراد شده است .

با این حال  تکنولوژی های مدرنی وارد چرخه درمان شده اند که در مراکز زیبایی جهت جوان سازی و رفع چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار میگیرد که عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر دارد یکی از این روش ها  استفاده از تکنولوژی تکارتراپی است .

دستگاه تکار

این دستگاه از جمله تجهیزات مدرن و پیشرفته در مراکز درمانی و فیزیوتراپی است که علاوه بر کمک به درمان بسیاری از عارضه ها در موارد زیبایی و جوان سازی پوست و رفع چین و چورک و لکه های قرمز رنگ پوستی نیز کاربرد دارد . درمانی که از طریق دستگاه تکار صورت میپذیرد را تکارتراپی و یا تکار درمانی می گویند .تکارتراپی روش درمانی غیر تهاجمی محسوب میشود یعنی در طول درمان نیازی به انجام عمل های جراحی نیست و از طریق سطح پوست  با ارسال امواج رادیو فرکانسی فرایند های درمان تشکیل می گردد . در دستگاه تکار  تکنولوژی به نام VFS تعبیه شده است که میتواند کنترل عمق نفوذ را به متخصص درمانی ارائه دهد . با داشتن این ویژگی درمانگر میتواند در سطح ها و عمق های مختلف بسته به وجود و عمق عارضه اقدام به درمان نماید . از حیطه کاربرد های تکنولوژی تکار میتوان به درمان درد های عضلانی و اسکلتی ، انجام خدمات توابخشی ،تسریع در روند بهبودی آسیب دیدگی های ورزشی ،  تقویت عضلات جهت دوره های فیتنس ، چربی سوزی و اعمال لاغری های موضعی اشاره داشت .

دستگاه تکار

تکارتراپی و جوانسازی پوست

تکنولوژی تکار با ارسال امواج رادیوفرکانسی موجب گرمادهی،  خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت های پوستی شده و به دریافت مواد مفزی بیشتر توسط سلول های پوستی کمک میکند که این امر موجب درخشان شدن و طروات بیشتر پوست میگردد . این تکنولوژی با تحریک فرایند های درمانی به بهبودی بافت های آسیب دیده کمک کرده  و در رفع چین و چروک و لکه های پوستی تاثیرات بسیار مناسبی را دارد .

مقالات مرتبط:

تکار تراپی و درمان پارگی مینیسک
هزینه تکارتراپی
تکارتراپی و درمان آسیب دیدگی های ورزشی
تکارتراپی و درمان سندروم گیرافتادگی شانه
تکارتراپی و درمان تریگر پوینت
تکار تراپی و درمان سندروم تونل کارپال