ورود ثبت نام

مقالات

از بیماری شانه یخ زده یا FROZEN SHOULDER چه می دانید؟

نوع مقاله: رایگان

یک اختلال شایع که باعث درد و از دست رفتن دامنه حرکتی شانه است و بیشتر در بین زنان سنین 40 تا 60 ساله شابع است ،اگر به دنبال درمان آن نباشیم در دراز مدت دچار دردهای خیلی بیشتر و حاد تر خواهیم شد. پس در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با این بیماری آشنا کنیم. 

شانه یخ زده چگونه خود را به بیمار نشان می دهد؟

معمولا شانه یخ زده به صورت ناخودآگاه اتفاق می افتد و برای اینکه ما به درد آن نیافراییم باید آن در حالت بی حرکت قرار دهیم تا از دردهای بیش از حد جلوگیری شود و معمولا درمان  آن 2 تا 9 ماه به طول می انجامد.

درمان شانه یخ زده چگونه انجام می شود؟

برای درمان شانه یخ زده باید به یک فیزیوتراپیست مراجعه کرد معمولا دکتر مربوطه بعد از معاینه و انجام آزمایشات از شما می خواهد که یک سری حرکات ورزشی انجام دهید و از انجام کارهای سنگین مانند بلند کردن شی سنگین یا هر چیزی که باعث درد در ناحیه شانه می شود پرهیز کنید.در کل طول درمان به  صبر و زمان نیاز دارد. 

اقداماتی که می تواند به درمان شانه یخ زده کمک کرد عبارتند از :

دوش آب گرم به مدت 10 الی 15 دقیقه 

استفاده از حوله که گرم شده باشد

استفاده از کیسه های آب گرم 

انجام تمرینات کششی در صورتی که به درد دچار نشود.

 

حرکات کششی به صورت زیر انجام می شود:

روبروی یک دیوار قرار بگیرید اتگشتان خود را  بروی دیوار قرار دهید و  مانند یک عنکیوت شروع به حرکت کنید این حرکت را تا زمانی که درد ندارید انجام دهید طبق شکل زیر:

 با دست سالم خود ارنج دست آسیب دیده را گرفته و به طرف بدن خود فشار می دهید این حرکت را تا جایی که در شانه خود دردی احساس نمی کنید ادامه دهید. مانند شکل زیر:

 دست های خود را یروی یه سطح صاف قرار دهید و به آرامی زانوهای خود را خم کنید و سپس زانوهای خود را به حالت قبل برگردانید طبق شکل زیر: 

کاربرد دستگاه تکار در درمان شانه یخ زده 

امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف اعم از پزشکی و فیزیوتراپی صورت گرفته است. تجهیزات این حوزه نیز پیشرفت های قابل توجهی کرده است . دستگاهی که به کمک آن می توان به درمان شانه یخ زده کمک کند بدون انجام عمل های سخت و هزینه های گزاف که نیاز بیماران را برطرف کرده است ، دستگاه تکار و تکارتراپی است. این دستگاه با دارا بودن تجهیزاتی که برای این نوع بیماری و درمان آن توسط شرکت دانش بنیان اکسون طراحی و ساخته شده است.