ورود ثبت نام

مقالات

قیمت دستگاه شاک ویو

نوع مقاله: رایگان

دستگاه شاک ویو

دستگاه شاک ویو (shock wave ) امواج صوتی پر قدرتی را از طریق سطح پوست به وسیله یک اپلیکاتور به بافت های عمیق بدن وارد کرده و مفاصل و بافت های آسیب دیده را تحریک به بازسازی و بهبودی سریع تر میکند . درمانی که تحت دستگاه شاک ویو در مراکز فیزیوتراپی و یا مراکز درمانی شکل می گیرد را شاک ویو تراپی (shock wave therapy) می گویند . این تکنولوژی باعث افزایش یافتن جریان خون در مناطق اعمال شده ، که احساس درد در آنها موجود است میشود و با افزایش اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغزی باعث کاهش یافتن درد ها و التهاب های مزمن میشود ، همچنین شاک ویو باعث تحریک تولید کلاژن میشود که این امر سبب بازسازی بهتر بافت های آسیب دیده میگردد.
روند تاثیرگذاری شاک ویو به این صورت است که با امواج شوک مانندی که اثرات مکانیکی بر بافت ها دارد باعث پارگی های ریز و میکروسکوپی در آنها شده که به افزایش شریانات خونی در آنها می انجامد ، این امر به افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها کمک کرده و روند بهبودی آنها را تسریع میکند .
فرکانس کاری دستگاه شاک ویو در رنج غیر تهاجمی برای بدن انسان محسوب میگردد و جز در موارد خاص عوارض خاص دیگری را ندارد .این عوارض شامل احساس درد، سوزش و یا بی حسی در منطقه اعمال شده است که به صورت مقطعی بوده و پس از گذشت دو الی سه روز به صورت کامل از بین می رود .
برای دریافت بهترین تاثیرات از متد درمانی شاک ویو تراپی معمولا به بیماران توصیه میشود که چند روزی را از انجام فعالیت های جسمانی سنگین پرهیز کنند تا تاثیرات شاک ویو تراپی به صورت کامل در بافت های اعمال شده صورت بگیرد .

دستگاه شاک ویو shock wave

اثرات درمانی شاک ویو تراپی

در ابتدا از شاک ویو تراپی در شکستن سنگ های کلیه استفاده می شد که پیشینه استفاده از آن و درک موارد درمانی آن به جنگ جهانی اول باز میگردد ، با گذشت زمان کاربرد های بالینی و درمانی شاک ویو بیشتر برای متخصصین درمانی روش گردید . از این رو امروزه از اشک ویو تراپی در درمان بسیاری از عارضه های بدن انسان و درد ها و التهاب مزمن آنان مورد استفاده قرار می گیرد.
از کاربرد های شاک ویو تراپی در مراکز فیزیوتراپی و درمانی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :

  • درمان خار پاشنه یا فاشئيت پلنتار : خار پاشنه ضایعه ای استخوانی است که به دلیل انباشت کلسیم در ناحیه پاشنه پا ایجاد میشود و مشکلاتی را برای فرد در هنگام راه رفتن ایجاد میکند . یکی از کاربرد های گسترده دستگاه شاک ویو درمان خار پاشنه است .
  • درمان تنیس البو :تنیس البو یا آرنج تنیس بازان که به علت فعالیت زیاد تاندون های آرنج در حرکات پیوسته و تکراری مچ دست و بازو به وجود می آید و سبب درد در ناحیه آرنج و کاهش محدوده حرکتی آن میشود.
  • تسریع در روند جوش خوردن استخوان : در اشخاصی که به عارضه دیر جوش خوردن استخوان دچار میشوند این تکنولوژی میتواند با تحریک بر سطوح استخوان و اکسیژن رسانی مناسب به آن در شکل گیری و جوش خوردن سریع تر آن کمک نماید .
  • کاهش اسپاسم عضلانی
  • کمک به درمان درد های دنبالیچه و باسن
  • کمک به درمان بورسیت لگن یا سندروم درد تروکانتر بزرگ: بورسیت بر اثر استفاده بیش از حد از مفصل به وجود می آید که در مواردی میتواند باعث ایجاد درد در افراد شود . از تکتولوژی شاک ویو تراپی میتوان در درمان این گونه عارضه استفاده کرد .
  • کمک به درمان درد های کشکک زانو-زانودرد: درد زانو از رایج ترین بیماری ها محسوب میشود! شیوع این درد با افزایش سن ، چاقی و استرس تشدید میشود .از شاک ویو تراپی جهت درمان درد آن کمک گرفت
  • ضایعه تاندون آشیل یا تاندینوپاتی آشیل: این بیماری التهاب و آسیب تاندون ها است که به صورت درد های شدید پشت پاشنه پا ظاهر میگردد . از شاک ویو تراپی میتوان در در درمان این بیماری استفاده کرد .
  • سندروم درد مایوفاشیال: تریگیر پوینت یا دردهای ماشه ای از جمله درد های است که با فشردن آن درد به ناحیه های دیگر انتقال می یابد . شاک ویو تراپی در درمان این عارضه موثر است
  • کمک به درمان بورسیت
  • بهبود درد ها ناشی از بیماری شانه منجمد
  • کمک به ترمیم استخوان
  • سندرم پریفورمیس
  • سندرم استرس تیبیا
  • سندرم اصطکاک ایلیوتیبیال

قیمت دستگاه شاک ویو

شرکت دانش بنیان اکسون تولید کننده تجهیزات پزشکی پیشرفته است که از جمله تولیدات این مجموعه دستگاه شاک ویو است ، این دستگاه قابلیت رقابت با برند های معروف سوئیسی و آلمانی و...را دارد و قابلیت ارائه نتایج بالینی تضمین شده در روند درمان های مختلف را دارا میباشد . برای آگاهی از قیمت دستگاه می توانید با متخصصین فروش ما تماس حاصل فرمایید .

دستگاه شاک ویو شرکت اکسون

دستگاه شاک ویو شرکت دانش بنیان اکسون 

مقالات مرتبط:

شاک ویو تراپی و درمان پارگی تاندون پاتلا
شاک ویو تراپی و درمان تاندونیت
شاک ویو تراپی و درمان گلف البو
شاک ویو تراپی و درمان نوروم مورتون
شاک ویو تراپی و درمان ارتریت
هزینه شاک ویو تراپی
شاک ویو تراپی و درمان آرتروز
شاک ویو تراپی و درمان خار پاشنه