ورود ثبت نام

مقالات

شاک ویو تراپی و درمان نوروم مورتون

نوع مقاله: رایگان

نوروم مورتون چیست ؟

اگر درد پیوسته و مدامی را  در زیر پنجه پایتان دارید و احساس میکنید روی مرمر در حال راه رفتن هستید این امکان وجود دارد که به بیماری نوروم مورتون مبتلا شده باشید . این بیماری یک  نوع تومور خوش خیم عصبی است. البته  نوروم مورتون یک تومور به مانند تورم هایی که در ذهن داریم نیست  بلکه در واقع یک نوع زخیم شدن  بافت هایی است که سراسر عصب های حسی انگشتان پا را فرا گرفته است .

 محل ایجاد نوروم مورتون اعصاب کف پا است که شایعترین محل بروز  آن عصبی است که بین انگشتان سوم و چهارم پا قرار گرفته است  و عامل به وجود آوردنده ی آن معمولاً تحریک، فشار بیش از حد  و ضربه شدید  به عصب است. این بیماری در زنان  به طور متوسط ده برابر بیشتر از مردان دیده شده است .

علائم نوروم مورتون

علائم این بیماری احساس سوزش و وجود درد در زیر پنجه پا است که امکان دارد این درد به انگشتان پا نیز به منتشر گردد . درد با فعایت سنگین و در موارد حاد با راه رفتن  و پوشیدن کفش تشدید میشود . احساس گزگز کردن انگشتان پا  و یا وجود حس  نا خوشایند در آنها از دیگر علائمی است که بیماران آن را گزارش میکنند ، درد ناشی از نوروم مورتون معمولا در شبا وجود ندارد و پوشیدن کفش های تنگ و یا پاشنه بلند باعث بیشتر شدن درد و سوزش میگردد، این بیماری شکل ظاهری پا را تغییر نمی دهد .  

 

درمان نوروم مورتون

درمان های موجود جهت درمان بیماری نوروم مورتون به شرح ذیل است ؛

  • استفاده از کفش هایی با پنجه های پهن و بزرگ و همچنین پاشنه های کوتاه که فشار زیادی را به پنجه پا وارد نیاورند .
  • استفاده از کف های طبی و مخصوص که فشار های وارده و ضربات وارده به زیر پنجه پا را به خوبی پوشش دهند .
  • استفاده از داروهای ضد التهاب به مانند بروفن با تجویز و نظر پزشک
  • تزریق کورتیکوستروئید در محل احساس درد
  • انجام جلسات فیزیوتراپی

 

در روش فیزیوتراپی تراپیست با بررسی وضعیت بالینی بیمار و تشخیص شدت عارضه درمانی را که مناسب بیمار باشد را طی برنامه درمانی منظم تنظیم میکند ، از تجهیزاتی که این متخصصین برای درمان این بیماری بهره مند هستند دستگاه شاک ویو تراپی میباشد .درمان های فوق و انجام جلسات فزیوتراپی در بیش از هشتاد درصد مواقع به بهبودی این بیمار منجر میگردد و در موارد خیلی حاد و شدید شاید احتیاج به عمل های جراحی باشد .

دستگاه شاک ویو  شرکت اکسون
دستگاه شاک ویو

 

شاک ویو تراپی و درمان نوروم مورتون

دستگاه شاک ویو با ارسال امواج صوتی با پیک انرژی زیاد که اثرات مکانیکی را در داخل بدن ایجاد میکند به درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها کمک میکند ، این امواج از طریق اپلیکاتور دستگاه و از طریق سطح پوست منتقل میگردد که هیچ گونه نیازی به اعمال روش های  جراحی در این روش نیست و کاملا روش درمانی غیر تهاجمی است ، لازم به ذکر است که درمانی که به وسیله دستگاه شاک صورت میپذیرد را شاک ویو تراپی می گویند . از کاربرد های دستگاه شاک ویو درمان عارضه نوروم مورتون است . ارسال امواج شاک ویو به رفع  گرفتگی عصب های حسی انگشتان پا که منجر به ایجاد بیماری نورم مورتون شده انجامیده و درد و سوزش ناشی از آن را از بین میبرد . 

مقالات مرتبط :

شاک ویو تراپی و درمان پارگی تاندون پاتلا
شاک ویو تراپی و درمان تاندونیت
شاک ویو تراپی و درمان گلف البو
شاک ویو تراپی و درمان ارتریت
هزینه شاک ویو تراپی
شاک ویو تراپی و درمان آرتروز
شاک ویو تراپی و درمان خار پاشنه